Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AURA
AUTO MOTO SERWIS
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
GAZETA CUKROWNICZA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
ODZIEŻ
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
OPAKOWANIE
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
Czasopisma
Czasopisma
Czasopisma
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
Menu
Menu
Menu
Prenumerata
Prenumerata
Publikacje
Publikacje
Drukarnia
Drukarnia
Kolportaż
Kolportaż
Reklama
Reklama
O nas
O nas
ui-button
Twój Koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Niezalogowany
Niezalogowany
Zaloguj się
Zarejestruj się
Reset hasła
Czasopismo
|
OPAKOWANIE
|
Rocznik 2018 - zeszyt 5
PACKAGING SPECTRUM: Ekologia jako podstawa strategii marketingowej
nr katalogowy: 113728
Packaging as a crucial part of green marketing STRESZCZENIE: Praca ta jest analizą roli opakowań ekologicznych we współczesnym marketingu, rozumianym jako planowane działanie mające wywierać pewien wpływ na rynek. Zbadano możliwą korelację między elementami ekologii opakowań a pozycją rynkową marki. Hipoteza, iż opakowanie ekologiczne jest skutecznym narzędziem marketingowym, została potwierdzona zarówno w ankietach konsumenckich, jak i branży opakowań, a także w kontekście rynku - rzeczywistego wpływu działań promocyjnych związanych z ekologicznym opakowaniem na wartość marki. ABSTRACT: This work is an analysis of the role of ecological packaging in the modern marketing, understood as a planned action to exert a certain influence on the market. It was researched possible correlation between elements of packaging ecology and market position of the brand. The hypothesis, that ecological packaging is an effective marketing tool, was confirmed both in consumer and packaging industry representatives surveys, as well as in the context of the market - the real impact of promotional activities connected with ecological packaging on brands’ value. Jako istotny element marketingu, opakowanie jednostkowe w coraz większym stopniu zaczyna odzwierciedlać aktualne trendy marketingowe. Marketing zaś, jak oceniają specjaliści - jak choćby analitycy Forbesa [1] czy Scott Brinker, autor opracowania A New Brand Of Marketing, The 7 Meta-Trends of Modern Marketing as a Technology-Powered Discipline [2], podążać będzie w kolejnych latach w następujących kierunkach: 1. inteligentniejsze, lepiej sprofilowane media społecznościowe, 2. prostota - skuteczne będą strategie proste same w sobie, ale tez promujące produkty i usługi służące do uproszczenia życia, 3. kryzys tradycyjnej kampanii, która bazując na taktyce, odwraca uwagę od samego klienta, 4. większe skupienie na generowaniu przychodów, a więc także zwrócenie się ku grupom tradycyjnie pomijanym w strategi[...]
Bibliografia
[1] 5 Surprising Marketing Trends for 2013, Forbes 1/23/2013, [http://www. forbes.com/sites/thesba/2013/01/23/5-surprising-marketing-trends-for-2013/]. [2] S. Brinker, A New Brand Of Marketing, The 7 Meta-Trends of Modern Marketing as a Technology-Powered Discipline, 2014, [http://chiefmartec.com/wp-content/uploads/2014/03/a_new_brand_of_marketing.pdf]. [3] T. Taranko, Zmiany w zachowaniach konsumentów i ich wpływ na kształtowanie produktów, "Marketing i Rynek" nr 3/2013. [4] R. Narayan, End-of-life and Sustainability of Bioplastics. The value proposition and issues relating to biodegradability in terms of product end-of-life particularly the marine environment and recycling, 9th European Bioplastics Conference, Brussels 2-3 December 2014. [5] Wycena i zarządzanie wartością firmy, red. A. Szablewski, R. Tuzimek, Poltext. Warszawa 2007. [6] European Commision, Enterprise and Industry: [http://ec.europa. eu/enterprise/policies/sustainable-business/corporate-social-responsibility/index_en.htm]. [7] M. McLuhan, Zrozumieć media: Przedłużenia człowieka, Warszawa 2004, s. 40-41. [8] R. Horiuchi, R. Schuchard, L. Shea, S. Townsend, Understanding and Preventing Greenwash: A Business Guide, 2009. [9] Futtera Sustainability Communication, Understanding and Preventing Greenwash: A Business Guide. [10] Norma ISO 26000 Guidance on social responsibility. [11] Futtera Sustainability Communication, The Greenwash Guide [http://www.futerra.co.uk/downloads/Greenwash_Guide.pdf]. [12] Terra Choice, The six sins of Greenwashing. A study of Environmental Claims in North American Consumer Markets [http://sinsofgreenwashing.org/index6b90.pdf]. [13] J. Pilditch, The Silent Salesman: How to Develop Packaging That Sells, Business Pubs. in assoc. with Batsford, London 1961. [14] Zachowania nabywców, red. G. Rosa, J. Perenc, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2011, s. 161. [15] J. Kall, R. Kłeczek, A. Sagan, Zarządzanie marką, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2013, s 246. [16] Ph. Kotler, H Kartajaya., I. Setiawan, Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa 2010. [17] Interbrand, Best Global Brands
Treść płatna
Jeśli masz wykupiony/przyznany dostęp -
zaloguj się
.
Skorzystaj z naszych propozycji zakupu!
Publikacja
e-Publikacja (format pdf) - nr 113728 "PACKAGING SPECTRUM: Ekolo..."
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
10.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
OPAKOWANIE - e-zeszyt (pdf) 2018-5
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
19.50 zł
Do koszyka
Prenumerata
OPAKOWANIE - prenumerata cyfrowa
licencja: Osobista
Produkt cyfrowy
Nowość
234.00 zł
Do koszyka
OPAKOWANIE - papierowa prenumerata roczna + wysyłka
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
OPAKOWANIE - papierowa prenumerata roczna
300.00 zł brutto
277.78 zł netto
22.22 zł VAT
(stawka VAT 8%)
OPAKOWANIE - pakowanie i wysyłka
42.00 zł brutto
34.15 zł netto
7.85 zł VAT
(stawka VAT 23%)
342.00 zł
Do koszyka
OPAKOWANIE - PAKIET prenumerata PLUS
licencja: Osobista
Szczegóły pakietu
Nazwa
OPAKOWANIE - PAKIET prenumerata PLUS
360.00 zł brutto
333.33 zł netto
26.67 zł VAT
(stawka VAT 8%)
360.00 zł
Do koszyka
Zeszyt
2018-5
Czasopisma
ATEST - OCHRONA PRACY
AURA
AUTO MOTO SERWIS
CHEMIK
CHŁODNICTWO
CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
DOZÓR TECHNICZNY
ELEKTROINSTALATOR
ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
GAZETA CUKROWNICZA
GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
GOSPODARKA MIĘSNA
GOSPODARKA WODNA
HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
MATERIAŁY BUDOWLANE
OCHRONA PRZED KOROZJĄ
ODZIEŻ
OPAKOWANIE
PACKAGING REVIEW
POLISH TECHNICAL REVIEW
PROBLEMY JAKOŚCI
PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
PRZEGLĄD GEODEZYJNY
PRZEGLĄD MECHANICZNY
PRZEGLĄD PAPIERNICZY
PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
PRZEMYSŁ CHEMICZNY
PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
RUDY I METALE NIEŻELAZNE
SZKŁO I CERAMIKA
TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH