Pojawiły się informacje, że jedna z firm zaangażowanych do budowy węzła pozyskiwała z elektrowni i elektrociepłowni pyły powstałe w wyniku spalania paliw stałych. Śląska policja sprawdza, czy do budowy węzła autostradowego Sośnica w Gliwicach używano odpadów z elektrociepłowni i elektrowni. Skażone odpady mogły być mieszane z piaskiem, a następnie używane jako jedna z warstw konstrukcji autostrad przecinających węzeł w Sośnicy. Powołani biegli mają pobrać z uzgodnionych miejsc próbki do ekspertyzy. To pozwoli odpowiedzieć na pytanie, czy faktycznie do budowy użyto odpadów, czy stanowią zagrożenie dla środowiska oraz czy wybudowany z ich wykorzystaniem węzeł wytrzyma potężny ruch samochodowy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia jednak, że wszystkie materiały wykorzystane do budowy węzła były zgodne z niezbędnymi normami. Sośnica jest największym węzłem autostradowym w kraju, gdzie przecinają się A1 oraz A4, a także droga krajowa nr 44.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia jednak, że wszystkie materiały wykorzystane do budowy węzła były zgodne z niezbędnymi normami. Sośnica jest największym węzłem autostradowym w kraju, gdzie przecinają się A1 oraz A4, a także droga krajowa nr 44.