Przez dwa dni 28 – 29 kwietnia przedstawiciele środowiska geodezyjnego debatowali w Elblągu na temat realizowanych zadań, planów oraz kierunków rozwoju Służby Geodezyjnej i Kartograficznej. Tegoroczne obrady, poprzedzone otwarciem w dniu 27 kwietnia centrum badawczo-rozwojowego GIS – Center, odbywały się pod hasłem „Modelowania geodezji ciąg dalszy”. Honorowy patronat nad konferencją objęła Jolanta Orlińska - Główny Geodeta Kraju. W obradach wzięła udział szeroka reprezentacja Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii z Jolantą Orlińską - Głównym Geodetą Kraju na czele. W trakcie pierwszego dnia obrad działania GUGiK prezentowali: Jacek Jarząbek - Wiceprezes, GUGiK, Witold Radzio – Dyrektor Zespołu Doradców GGK, Jerzy Zieliński – Dyrektor departamentu Geodezji, Kartografii i Systemów Informacji Geograficznej, Ewa Wysocka – kierownik Projektu POKL INSPIRE, Marek Szulc, Kierownik projektu Geoportal 2, Marcin Leończyk – kierownik projektu TERYT 2, Piotr Woźniak – kierownik projektu ISOK oraz Jacek Piłat - dyrektor IGB CODGiK i Artur Kapuściński - zastępca dyrektora CODGiK. W wystąpieniu otwierającym część merytoryczną konferencji, Jolanta Orlińska dokonała podsumowania trzyletniego okresu działalności GUGiK (2008 – 2011) i zaznaczyła, że zaprezentowane w poprzednich latach założenia i program działań GUGIK jest sukcesywnie i konsekwentnie realizowany. Stan realizacji poszczególnych, wybranych zadań prezentują wystąpienia członków zespołu GUGIK. Podsumowanie działalności Urzędu w ujęciu statystycznym zawiera prezentacja (do pobrania na stronie GUGiK) przedstawiającą między innymi działalność legislacyjną, wysokość pozyskanych środków unijnych - 432 489 375 zł oraz liczbę przeprowadzonych w tym okresie postępowań przetargowych. GGK podkreśliła, że przyszłość polskiej geodezji zależy od nas wszystkich, całego środowiska geodezyjnego, którego kulturę należy oprzeć na trzech wartościach: profesjonalizmie, zaufaniu i uczciwości. Współdziałanie i współpraca administracji, wykonawstwa i nauki zapewni powodzenie całej branży i sprzyjać będzie innowacyjności w administracji. O pracach legislacyjnych urzędu uczestników konferencji poinformował Jacek Jarząbek – Wiceprezes GUGiK. Oprócz podstaw tworzenia prawa Jacek Jarząbek przedstawił etapy prac na których znajdują się poszczególne projekty, zaznaczając, iż w większości przypadków prace w GUGiK zostały już zakończone. Na etapie uzgodnień wewnątrz lub międzyresortowych znajdują się projekty rozporządzeń dotyczących: map tematycznych i specjalnych, Zintegrowanego Systemu Informacji o Nieruchomościach, Państwowego Rejestru Nazw Geograficznych, Ewidencji Miejscowości Ulic i Adresów, Państwowego systemu odniesień przestrzennych, osnowy geodezyjnej, grawimetrycznej i magnetycznej, oraz Ewidencji Gruntów i Budynków. Wymienione projekty zostały omówione, krótki opis dostępny jest w prezentacji poniżej. Niemal wszystkie sesje pierwszego dnia obrad zdominowały informacje dotyczące działalności Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii. W trakcie dwóch sesji omówione zostały projekty: Geoportal 2, Georeferencyjna Baza Danych Obiektów Topograficznych, Teryt 2, ISOK oraz POKL INSPIRE. Zagadnienia związane z pilotażem Zintegrowanego Systemu Informacji o Nieruchomościach omówił Artur Kapusciński - zastępca dyrektora CODGiK, koordynujący prace zespołu. W pilotażu projektu udział bierze Kraków. Rozpoczęły się spotkania techniczne w Gdyni. Zainteresowani udziałem są przedstawiciele Częstochowy, a w trakcie konferencji deklarację uczestnictwa złożył także Adam Witek - wiceprezydent Elbląga. Założenia nowelizacji ustawy Prawa geodezyjnego i kartograficznego, na zakończenie pierwszego dnia obrad, przedstawił Witold Radzio - dyrektor Zespołu Doradców GGK. W podsumowaniu minionego roku podkreślono, że prace w GUGIK przebiegają zgodnie założeniami i programem, a w perspektywie najbliższych miesięcy planowane jest: zakończenie prac nad projektami rozporządzeń wraz z ich opublikowaniem, zakończenie prac nad nowelizacją prawa geodezyjnego i kartograficznego w zakresie: zgłaszania i przekazywania do ODGiK prac geodezyjnych i kartograficznych, w tym regulacje dotyczące państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, zakładania i prowadzenia geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, udostępniania i wykorzystywania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego – opłaty, polityka licencyjna, kontynuacja realizacji, zgodnie z harmonogramami rzeczowo-finansowymi projektów technicznych i szkoleniowych współfinansowanych ze środków europejskich. Efekty pracy zespołów projektowych uczestnicy konferencji mogli ocenić na stoisku Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii, na którym na infokioskach prezentowano m.in. serwis www.geoportal.gov.pl. Drugi dzień obrad poświęcony został tematom związanym ze skaningiem laserowym oraz wykorzystaniem GIS w różnych dziedzinach życia. Źródło: http://www.gugik.gov.pl/informacje/aktualnosci/web/2011/profesjonalizm,-uczciwosc,-zaufanie
W obradach wzięła udział szeroka reprezentacja Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii z Jolantą Orlińską - Głównym Geodetą Kraju na czele. W trakcie pierwszego dnia obrad działania GUGiK prezentowali: Jacek Jarząbek - Wiceprezes, GUGiK, Witold Radzio – Dyrektor Zespołu Doradców GGK, Jerzy Zieliński – Dyrektor departamentu Geodezji, Kartografii i Systemów Informacji Geograficznej, Ewa Wysocka – kierownik Projektu POKL INSPIRE, Marek Szulc, Kierownik projektu Geoportal 2, Marcin Leończyk – kierownik projektu TERYT 2, Piotr Woźniak – kierownik projektu ISOK oraz Jacek Piłat - dyrektor IGB CODGiK i Artur Kapuściński - zastępca dyrektora CODGiK.
W wystąpieniu otwierającym część merytoryczną konferencji, Jolanta Orlińska dokonała podsumowania trzyletniego okresu działalności GUGiK (2008 – 2011) i zaznaczyła, że zaprezentowane w poprzednich latach założenia i program działań GUGIK jest sukcesywnie i konsekwentnie realizowany. Stan realizacji poszczególnych, wybranych zadań prezentują wystąpienia członków zespołu GUGIK. Podsumowanie działalności Urzędu w ujęciu statystycznym zawiera prezentacja (do pobrania na stronie GUGiK) przedstawiającą między innymi działalność legislacyjną, wysokość pozyskanych środków unijnych - 432 489 375 zł oraz liczbę przeprowadzonych w tym okresie postępowań przetargowych. GGK podkreśliła, że przyszłość polskiej geodezji zależy od nas wszystkich, całego środowiska geodezyjnego, którego kulturę należy oprzeć na trzech wartościach: profesjonalizmie, zaufaniu i uczciwości. Współdziałanie i współpraca administracji, wykonawstwa i nauki zapewni powodzenie całej branży i sprzyjać będzie innowacyjności w administracji.
O pracach legislacyjnych urzędu uczestników konferencji poinformował Jacek Jarząbek – Wiceprezes GUGiK. Oprócz podstaw tworzenia prawa Jacek Jarząbek przedstawił etapy prac na których znajdują się poszczególne projekty, zaznaczając, iż w większości przypadków prace w GUGiK zostały już zakończone. Na etapie uzgodnień wewnątrz lub międzyresortowych znajdują się projekty rozporządzeń dotyczących: map tematycznych i specjalnych, Zintegrowanego Systemu Informacji o Nieruchomościach, Państwowego Rejestru Nazw Geograficznych, Ewidencji Miejscowości Ulic i Adresów, Państwowego systemu odniesień przestrzennych, osnowy geodezyjnej, grawimetrycznej i magnetycznej, oraz Ewidencji Gruntów i Budynków. Wymienione projekty zostały omówione, krótki opis dostępny jest w prezentacji poniżej.
Niemal wszystkie sesje pierwszego dnia obrad zdominowały informacje dotyczące działalności Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii. W trakcie dwóch sesji omówione zostały projekty: Geoportal 2, Georeferencyjna Baza Danych Obiektów Topograficznych, Teryt 2, ISOK oraz POKL INSPIRE. Zagadnienia związane z pilotażem Zintegrowanego Systemu Informacji o Nieruchomościach omówił Artur Kapusciński - zastępca dyrektora CODGiK, koordynujący prace zespołu. W pilotażu projektu udział bierze Kraków. Rozpoczęły się spotkania techniczne w Gdyni. Zainteresowani udziałem są przedstawiciele Częstochowy, a w trakcie konferencji deklarację uczestnictwa złożył także Adam Witek - wiceprezydent Elbląga.
Założenia nowelizacji ustawy Prawa geodezyjnego i kartograficznego, na zakończenie pierwszego dnia obrad, przedstawił Witold Radzio - dyrektor Zespołu Doradców GGK. W podsumowaniu minionego roku podkreślono, że prace w GUGIK przebiegają zgodnie założeniami i programem, a w perspektywie najbliższych miesięcy planowane jest:
zakończenie prac nad projektami rozporządzeń wraz z ich opublikowaniem, zakończenie prac nad nowelizacją prawa geodezyjnego i kartograficznego w zakresie: zgłaszania i przekazywania do ODGiK prac geodezyjnych i kartograficznych, w tym regulacje dotyczące państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, zakładania i prowadzenia geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, udostępniania i wykorzystywania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego – opłaty, polityka licencyjna, kontynuacja realizacji, zgodnie z harmonogramami rzeczowo-finansowymi projektów technicznych i szkoleniowych współfinansowanych ze środków europejskich.
Efekty pracy zespołów projektowych uczestnicy konferencji mogli ocenić na stoisku Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii, na którym na infokioskach prezentowano m.in. serwis www.geoportal.gov.pl.
Drugi dzień obrad poświęcony został tematom związanym ze skaningiem laserowym oraz wykorzystaniem GIS w różnych dziedzinach życia.
Źródło: http://www.gugik.gov.pl/informacje/aktualnosci/web/2011/profesjonalizm,-uczciwosc,-zaufanie