Aktualności | 2011-07-23
Samoloty pasażerskie na biopaliwo

Samoloty pasażerskie na biopaliwo

Na paliwie stanowiącym mieszankę paliwa tradycyjnego i alternatywnego, Airbus A321 wykonał trwający godzinę i 10 minut przelot z Hamburga do Frankfurtu. Lufthansa jest pierwszą linią lotniczą, która zaproponowała swoim pasażerom lot rejsowy na biopaliwie. Przez następne 6 miesięcy planowanych jest 1 200 regularnych lotów, podczas których 50% wykorzystywanego paliwa będzie stanowić biopaliwo. Zdaniem Lufhansy testowy program ma wpłynąć na redukcję emisji dwutlenku węgla o 1,5 tys. ton. Jeżeli ta próba skończy się sukcesem, to w przyszłości biosyntetyczna nafta (bio-synthetic kerosene) będzie wykorzystywana również przy innych lotach. 
W testach wykorzystywany jest dwusilnikowy Airbus A321, w którym jeden z jego silników spala mieszankę biopaliw i tradycyjnego paliwa lotniczego w stosunku 50/50.
Organizacja, która skupia największe linie lotnicze świata - International Air Transport Association - oświadczyła, że w roku 2017 biopaliwa będą stanowić 10% paliw wykorzystywanych przez linie lotnicze.

Organizacja stara się również o zmniejszenie śladu węglowego, jaki zostawiamy po sobie zużywając energię, wodę czy pozostawiając  śmieci. Zwiększenie efektywności i poprawa kontroli ruchu wpływa na ilość czasu spędzanego przez samoloty w powietrzu.
Podobne ekologiczne programy ustanowili już także inni przewoźnicy m.in. Thomson, Virgin, Continental, JAL i Air NZ.

 
Źródło: PAP / gazetaprawna.pl