Do konsultacji społecznych i międzyresortowych trafił projekt rozporządzenia ministra środowiska dotyczący dopuszczalnych norm hałasu. Dzięki nowym przepisom będzie można stawiać mniej ekranów akustycznych, co może ucieszyć wykonawców inwestycji drogowych. Zmiany przewidują m.in. podniesienie dopuszczalnego poziom hałasu o 6 decybeli np. na terenie zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej. Nowe normy będą bardziej liberalne w przypadku dróg i linii kolejowych, ale w granicach poziomów hałasu, ustalanych w poszczególnych państwach członkowskich Unii Europejskiej. "Natężenie ruchu drogowego gwałtownie rośnie w ciągu ostatnich lat. Równie szybko co samochodami, polskie drogi zapełniły się ekranami, które często szpecą krajobraz" - podkreśliło Ministerstwo Środowiska w przesłanym w dniu 11 września komunikacie. Z analiz wynika jednak, że budowa wielu kilometrów kosztownych ekranów akustycznych o najwyższych parametrach technicznych nie jest często w stanie zapewnić dotrzymania obowiązujących norm hałasu. Jak podaje resort, powołując się na informacje Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, podwyższenie dopuszczalnego hałasu w środowisku spowoduje redukcję długości ekranów akustycznych o ok. 30 proc. i redukcję kosztów budowy ekranów o ok. 25 proc. Planowana jest też debatę o hałasie, podczas której razem z ekspertami od transportu, infrastruktury, praktykami i ekologami resort zanalizuje możliwe rozwiązania i pracować nad dodatkowymi rekomendacjami. Źródło: rynekzdrowia.pl
Zmiany przewidują m.in. podniesienie dopuszczalnego poziom hałasu o 6 decybeli np. na terenie zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej. Nowe normy będą bardziej liberalne w przypadku dróg i linii kolejowych, ale w granicach poziomów hałasu, ustalanych w poszczególnych państwach członkowskich Unii Europejskiej.
"Natężenie ruchu drogowego gwałtownie rośnie w ciągu ostatnich lat. Równie szybko co samochodami, polskie drogi zapełniły się ekranami, które często szpecą krajobraz" - podkreśliło Ministerstwo Środowiska w przesłanym w dniu 11 września komunikacie. Z analiz wynika jednak, że budowa wielu kilometrów kosztownych ekranów akustycznych o najwyższych parametrach technicznych nie jest często w stanie zapewnić dotrzymania obowiązujących norm hałasu.
Jak podaje resort, powołując się na informacje Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, podwyższenie dopuszczalnego hałasu w środowisku spowoduje redukcję długości ekranów akustycznych o ok. 30 proc. i redukcję kosztów budowy ekranów o ok. 25 proc.
Planowana jest też debatę o hałasie, podczas której razem z ekspertami od transportu, infrastruktury, praktykami i ekologami resort zanalizuje możliwe rozwiązania i pracować nad dodatkowymi rekomendacjami.
Źródło: rynekzdrowia.pl