Aktualności | 2015-08-26
Gatta na urodzinowym pokazie Gosi Baczyńskiej

Gatta na urodzinowym pokazie Gosi Baczyńskiej

Gosia Baczyńska, która doskonale odnajduje się w awangardzie, swoje podwójne urodziny świętowała w neobarokowej kamienicy z 1893 r, znajdującej się w sercu Warszawy. W jej wnętrzach panował szpitalny, nieco demoniczny klimat, rodem z filmów o Frankensteinie. Zaproszeni goście, pomimo upału z niecierpliwością czekali z na prezentację kolekcji Frankenstein Dream, która wiosną miała swoją premierę w Paryżu podczas Paris Fashion Week 2015.

Projektantka stworzyła swoją nową kolekcję w oparciu o inspiracje starym filmem i fotografią. Ten motyw przewija się w całej kolekcji, począwszy od wyboru tkaniny, przez jej wzór i formę. Doskonałym dopełnieniem projektów i zarazem integralną częścią kolekcji były rajstopy marki Gatta, zaprojektowane specjalnie na tę okazję przez samą artystkę. Gosia Baczyńska stworzyła unikalny wzór imitujący taśmę filmową, biegnący wzdłuż całej długości rajstopy. Ponadto do stylizacji zostały wykorzystane czarne skarpetki i rajstopy Gatta z motywem w nieregularne romby, który nawiązywał do deseni naniesionych na kreacje.

„To duża przyjemność współpracować z taką projektantką jak Gosia Baczyńska, której stylistyka odzwierciedla styl naszej marki – elegancki, pełen zmysłowości i klasy. Cieszymy się, że po Paris Fashion Week, tym razem polska publiczność mogła zobaczyć nasze wspólne dzieło, czyli limitowaną linię rajstop i skarpetek, zaprojektowanych przez samą Gosię Baczyńską” – mówi Małgorzata Barton, Brand Manager Gatta.

„Mroczne” modelki zaprezentowały teksturowane płaszcze i kurtki, sukienki codzienne, a także suknie wieczorowe w stylu art deco. Do ozdabiania swoich projektów projektantka użyła laserowo ciętą skórę i misternie tkane hafty. Kolekcja została przyjęta z entuzjazmem i nagrodzona wielkimi brawami. Zebrani goście nie zapomnieli także o zaśpiewaniu jubilatce głośnego „Sto lat!”.

Gatta od dawna współpracuje i wspiera polskich projektantów (m.in. Bizuu, Michał Szulc, MMC, Paprocki&Brzozowski, Robert Kupisz), jest partnerem ich pokazów, ale także wspólnie z nimi tworzy limitowane kolekcje rajstop.