Aktualności | 2016-04-04
Od legendarnej puszki Campbella...

Od legendarnej puszki Campbella...

Warhol w EXPO XXI Warszawa na Targach Packaging Innovations
Ikona świata popkultury w zestawieniu z najnowszymi trendami w branży doskonale pokazuje jak długą drogę przebyły opakowania – od papierowej opaski i metalowej puszki po inteligentne opakowania. Niemal połowa konsumentów wybiera nowy produkt kierując się wyłącznie wyglądem opakowania, a ponad 80% uważa, że znacząco wpływa ono na funkcjonalność i użyteczność.

Międzynarodowe Targi Packaging Innovations w Warszawie zaprezentuje niemal 200 wystawców, czołowe firmy z Polski i zagranicy.
W hali EXPO XXI zostanie zaprezentowany certyfikowany print z 1969 r. - odręcznie podpisany przez Andy Warhola i ostemplowany nr 112 (z wszystkich dostępnych 250 kopii serigrafii). Jego wartość na światowych aukcjach waha się od 70 do 100 tys. €. Dzieło jest w posiadaniu słowackiej firmy JobArt.

Przez opakowanie do serca... konsumenta
Podczas tegorocznych Targów Packaging Innovations zostanie zaprezentowane m.in. opakowanie wyprodukowane w 100% z odpadów kamiennych oraz materiałów recyklingowych, nowatorski sposób transportu surowców i produktów płynnych jak również ekskluzywne, a zarazem unikatowe opakowanie typu premium na kolekcjonerską edycję Gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Wiele ciekawych i innowacyjnych opakowań znajdziemy w Strefie Studenta -najzdolniejszych projektantów młodego pokolenia z całej Polski. To im dedykowany jest konkurs na najciekawsze opakowanie, podzielony na dwie kategorie: „Głosowanie Internautów” oraz „Głosowanie Profesjonalistów”. W tej pierwszej największą liczbę głosów zdobyły prace:

I miejsce – „TOSTER” autorstwa Julii Rekowskiej, studentki Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy, czyli dwufunkcyjny karton na toster. Po odpakowaniu urządzenia, możemy wykorzystać pudełko jako podajnik do chleba.
II miejsce – „Hang On - take away soap” autorstwa Aleksandry Gos, studentki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, czyli projekt opakowania na mydło turystyczne, które po otwarciu staje się wiszącą mydelniczką.
III miejsce – „Opakowanie na truskawki” autorstwa Ireny Rosiak, studentki Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy, które może pomieścić 2 kg tych owoców - to najczęściej kupowana ilość przez pojedynczych konsumentów.

Ponadto w Strefie Studenta znajdziemy m.in. opakowanie na sok w kształcie stożka, dzięki, któremu nie musimy używać słomki, by spożyć napój czy ekologiczne opakowanie na warzywa. Spośród wszystkich prac jury wyłoni w trakcie Targów swoich laureatów Konkursu.

Kontaktom biznesowym towarzyszą dwie strefy workshops, gdzie prowadzone będą bezpłatne wykłady oraz warsztaty prowadzone przez branżowych ekspertów, podpowiadających „jak opakować brandy”. Wśród gości specjalnych znalazł się jeden z najsłynniejszych polskich twórców okładek płyt muzycznych – Grzegorz Piwnicki (Forin).

Rejestracja online na stronie www.packaginginnovations.pl pozwala na bezpłatny udział w targach, prezentacjach i warsztatach.

Miejsce targów:
EXPO XXI Warszawa
ul. Prądzyńskiego 12/14
01-222 Warszawa

Termin i godziny otwarcia:
12 kwietnia 2016, wtorek godz. 10.00-16.30
13 kwietnia 2016, środa godz. 10:00-16:00