Szybkość XXI wieku nie ułatwia nam komunikowania się ze sobą. Wszechobecny pośpiech, "dedlajny", multi-priorytety, zarządzanie matrycowe, informacje w czasie rzeczywistym z całego świata, bycie on-line i pod telefonem, cele wyznaczane przez kilku szefów czasami nawet z różnych kontynentów oraz już za chwilę nowy współpracownik, którym jest sztuczna inteligencja ... A w tym wszystkim spadająca umiejętność koncentracji na zadaniu oraz umiejętności uważnego słuchania ...

Jak w tym biegu dobrze się komunikować? Jak budować kulturę współpracy, zaangażowania, synergii i odpowiedzialności pracowników oraz zespołów? Czy istnieją sprawdzone wzorce, schematy ułatwiające porozumienie się i budowanie wspierającej kultury pracy, z których m.in. mogą skorzystać pracownicy służby bhp, chcąc wpływać na zachowania w organizacji?

Na te pytania odpowie Iwona Bobrowska-Budny podczas wykładu „Kształtowanie kultury pracy i komunikacji w firmach” na 12. ogólnopolskiej konferencji miesięcznika ATEST – Ochrona Pracy, która odbędzie się w dniach 20-22 listopada 2019 r. w Zegrzu. Tytuł konferencji: „Środki redukacji ryzyka zawodowego”.

– W czasie wykładu podzielę się wynikami badań i obrazującymi je przykładami z życia w zakresie postaw, motywacji i stylów myślenia w populacji polskiej – podpowiem, jakie narzędzia warto wykorzystywać w budowaniu efektywnej kultury organizacyjnej i komunikacji. Powołam się m.in. na badania Instytutu Gallupa oraz Stylów myślenia i działania FRIS. Podzielę się wiedzą o wzorcu narodowym oraz wzorcach organizacyjnych. Postaram się pokazać, z jakiego powodu możemy być postrzegani jako jedni z najbardziej zapracowanych narodów oraz czemu pomimo polskiej gościnności i relacyjności możemy nie potrafić się ze sobą porozumieć. Podpowiem, jak menedżerowie powinni reagować na te tendencje i wynikające z nich zagrożenia dla kultury organizacyjnej. Słuchacze sami będą mogli doświadczyć, co to znaczy motywacja, a także zrozumieć – na podstawie historii narodowej – z jakiego powodu możemy mieć tendencje do narzekania oraz jak to przekuć w sukces służby bhp w organizacji. Przybliżę też temat kilku ludzkich motywatorów charakterystycznych dla Polaków – czyli co nami powoduje, kieruje, że się w coś angażujemy? I na co w związku z tym organizacje powinny kłaść nacisk, świadomie budując kulturę efektywnej komunikacji oraz wspierającej kultury pracy. Mam nadzieję, iż uda mi się Państwa zainteresować i zainspirować do zagłębienia się w tematykę schematów poznawczych człowieka, które szczegółowiej zbadamy podczas warsztatów „Jak pracownik służby bhp może aktywnie wpływać na zespoły i organizację” – mówi Iwona Bobrowska-Budny.

Iwona Bobrowska-Budny to doświadczony trener biznesu, Talent Management Mentor, manager i partner biznesowy w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim oraz certyfikowany konsultant metod analiz potencjału i osobowości zawodowej. Dyrektor merytoryczny studiów MBA dla kadry HR Akademii Leona Koźmińskiego, wykładowca akademicki MBA, MBA Executive i Advanced Management Program oraz Partner Merytoryczny Kozminski Executive Business School. Ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie biznesowe w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. Od ponad 15 lat prowadzi szkolenia i sesje rozwojowe budujące samoświadomość pracowniczą, menedżerską i zespołową. Specjalizuje się w szkoleniach z przywództwa, budowania i rozwijania zespołów, zarządzania różnorodnością, zarządzania sobą oraz zespołami, komunikacji i motywowania.

Informacje o konferencji: https://www.atest.com.pl/konferencja

Rekomenduj znajomym
  • gplus
  • pinterest

INNE AKTUALNOŚCI

  1. Targi LUMENexpo w Sosnowcu
    2019-09-17

    Expo Silesia zaprasza do udziału w Targach Elektrotechniki LUMENexpo oraz Salonie Elektrotechniki Przemysłowej odbywających się w dniach 23-24 października 2019 r. w Centrum Targowo-Konf[...]

  2. Kogo szukają pracodawcy?
    2019-09-13

    Kompetencje związane z samodzielnością i terminowością to najbardziej pożądane cechy pracowników w opinii polskich pracodawców - wynika z najnowszej edycji "Bilansu Kapitału Ludzkiego". [...]

  3. O wypadkach w Zegrzu
    2019-09-09

    Skuteczność systemów zarządzania bezpieczeństwem pracy oraz wdrażanych w przedsiębiorstwach programów prewencyjnych zależy od rozpoznania i opisania zjawisk towarzyszących powstawaniu st[...]

  4. Bezpieczeństwo pracy w służbie zdrowia
    2019-09-06

    Kaliski oddział Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pracowników Służby Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut Badawczy oraz Wojewódzki Szpital Z[...]

  5. Współpraca w służbie bhp
    2019-09-05

    Co młodzi behapowcy myślą o współpracy (bądź jej braku) ze starszymi kolegami? Co starsi stażem myślą o behapowskim narybku? Pracowników służby bhp zapraszamy do wypełnienia krótkiej ankiety na ten t[...]

  6. Współpraca człowieka z robotem
    2019-09-04

    Roboty są stosowane w przemyśle w coraz większej liczbie. Pozwalają na ograniczenie ciężkiej pracy ludzkiej w warunkach szkodliwych dla zdrowia, ale stwarzają również zagrożenia dla prac[...]

  7. Mniej wypadków przy pracy
    2019-09-03

    W I kwartale 2019 r. doszło do prawie 16 tys. wypadków przy pracy. Nieznacznie spadł ogólny wskaźnik wypadkowości (liczba osób poszkodowanych przypadająca na 1000 pracujących). Zmniejszyła się liczba [...]

  8. Promują "zielone" produkty
    2019-09-02

    International Green Product Award to inicjatywa skierowana do firm, startupów i studentów, którzy wyróżniają się swoimi produktami i usługami pod względem wzornictwa, innowacji i zrównoważonego rozwoj[...]

  9. Kształtowanie kultury pracy i komunikacji
    2019-08-23

    Szybkość XXI wieku nie ułatwia nam komunikowania się ze sobą. Wszechobecny pośpiech, "dedlajny", multi-priorytety, zarządzanie matrycowe, informacje w czasie rzeczywistym z całego świata[...]

  10. Grasz w kolory?
    2019-08-22

    Sprzątanie brzegu Wisły, tworzenie eko-woreczków i toreb, interaktywna wystawa, a także mnóstwo gier i zabaw edukacyjnych - to i znacznie więcej czeka na mieszkańców Warszawy i okolic w przedostatni w[...]