IJREL - International Journal of Research in E-learning (ISSN 2451-2583 (Print) ISSN 2543-6155 (Online))jest czasopismem naukowym poświęconym wykorzystaniu nowych technologii w uczeniu się i nauczaniu. Nawiązuje do priorytetów Unii Europejskiej dotyczących modernizacji edukacji i wyrównywania szans dostępu do wiedzy bez względu na płeć, miejsce zamieszkania, status ekonomiczny oraz kondycję fizyczną. Redaktorem naczelnym jest dr hab. Eugenia Smyrnova-Trybulska z Wydziału Sztuki i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. IJREL uzyskał finansowanie z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach I edycji konkursu Wsparcie dla czasopism naukowych w na lata 2019-2020. Periodyk jest półrocznikiem, wydawanym od 2015 roku. Do roku 2020 ukazało się 7 zeszytów (Vol. 1(1) oraz Vol. 1(2) z 2015; Vol. 2(1) oraz Vol. 2(2) z 2016; Vol. 3(1) oraz Vol. 3(2) z 2017; Vol. 4(1)). 3 następne Vol. 4(2) z 2018; Vol. 5(1) oraz Vol. 5(2) z 2019 aktualnie w procedurze wydawniczej. Treść czasopisma udostępniana jest on-line na podstawie licencji umożliwiającej wolny dostęp (licencja CC 4.0.) przez Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Za publikację artykułu w czasopiśmie przyznaje się 20 punktów (na podstawie Komunikatu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 18 grudnia 2019 r.). Czasopismo jest indeksowane w międzynarodowych bazach, takich jak Index Copernicus, ERIH PLUS, The Central and Eastern European Online Library, Google Scholar, Journal Factor oraz CEON. W najbliższym czasie przewiduje się aplikowanie o indeksację w bazie Scopus. International Journal of Research in E-learning jest czasopismem międzynarodowym. Do jego powstania przyczyniła się międzynarodowa konferencja „Teoretyczne i Praktyczne Aspekty Nauczania na odległość” (DLCC), organizowana cyklicznie od 2009 roku na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji (od 01.10.2019 roku – Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji) Uniwersytetu Śląskiego. Z kolei dzięki realizacji projektu unijnego projektu International Research Network (IRNet) (www.irnet.us.edu.pl) czasopismo pozyskało wielu autorów z uniwersytetów z Europy Zachodniej, Środkowej Wschodniej, Australii: UŚ PL, UT NL, UEx ES, UKF SK, LU PT, OU CZ, CU AU, BGKU UA, DSTU UA, HSPU RU, osiągając tym samym międzynarodowy zasięg. Czasopismo jest indeksowane w: ICI Journals Master List – Index Copernicus (97,08 pkt), ERIH PLUS, The Central and Eastern European Online Library CEEOL, Academic Research Index (https://www.researchbib.com/), Google Scholar, JIFACTOR.ORG, CEJSH, BazHum, PBN, Journal Factor, CEON. W najbliższym czasie zostanie złożony wniosek o indeksację w Scopusie. W skład Rady Redakcyjnej IJREL wchodzą: Laura Alonso Diaz (Uniwersytet Extremadura, Hiszpania), Martin Drlik (Uniwersytet Konstantyna Filozofa w Nitrze, Słowacja), Prudencia Gutierrez Esteban (Uniwersytet Extremadura, Hiszpania), Theo Hug (Uniwersytet w Insbruku, Austira), Anna Szafrańska (Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska), Olga Yakovleva (Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny im. S. Herzena w Sankt Petersburgu, Rosja) Theodora Issa (Uniwersytet Curtin w Perth, Australia), Kateřina Kostolanyova (Uniwersytet w Ostrawie, Republika Czeska), Ewa Ogrodzka-Mazur (Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska), Tatiana Pavlova (Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny im. S. Herzena w Sankt Petersburgu, Rosja), Marek Rembierz (Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska), David Richardson (Uniwersytet im. K. Linneusza, Szwecja), Maryna Romanyukha (Uniwersytet Techniczny Kraju Dnieprodzierżyńskiego, Ukraina), Magdalena Roszak (Uniwersytet Medyczny w Poznaniu, Polska ), Iryna Sekret (Uniwersytet Abant Izzet Baysal w Bolu, Turcja), Urszula Szuścik (Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska), Jolanta Szulc (Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska), Anna Ślosarz (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie), Małgorzata Bortliczek (Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska), Maciej Tanaś (Akademia Pedagogiki Specjalnej, Warszawa, Polska), Zsolt Lavicza (Uniwersytet im. J. Keplera w Linz, Austria). Do Rady Naukowej czasopisma należą tacy eksperci, jak: Xabier Basogain (Uniwersytet Kraju Basków, Hiszpania), Sixto Cubo Delgado (Uniwersytet Extremadura, Hiszpania), Zenon Gajdzica (Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska), Bogdan Galwas (Politechnika Warszawska, Polska), Tomayess Issa (Uniwersytet Curtin w Perth, Australia), Jana Kapounova (Uniwersytet w Ostrawie, Republika Czeska), Piet Kommers (Uniwersytet Twente, Holandia), Stefan Kwiatkowski (Akademia Pedagogiki Specjalnej, Warszawa, Polska), Josef Malach (Uniwersytet w Ostrawie, Republika Czeska), Elspeth McKay (Uniwersytet RMIT, Australia), Nataliia Morze (Uniwersytet im. Borysa Grinchenki w Kijowie, Ukraina), Tatiana Noskova (Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny im. S. Herzena w St. Petersburgu,Rosja), Norbert Pachler (Uniwersytet Londyński, Wielka Brytania), Tatiana Pavlova ((Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny im. S. Herzena w St. Petersburgu, Rosja), Paulo Pinto (Uniwersytet Luisiada w Lisbonie, Portugalia), Antonio dos Reis (Instytut Graal, Portugalia), George Siemens (Uniwersytet Australii Południowej, Uniwersytet Teksański w Arlington, Uniwersytet Athabasca w Manitobie), Milan Turčani (Uniwersytet Konstantyna Filozofa w Nitrze, Słowacja), Pedro Veiga (Uniwersytet w Lisbonie, Portugalia), Halina Widła (Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska), Kazimierz Wenta (Politechnika Koszalińska, Polska ), Miroslav Zhaldak (Pedagogiczny Uniwersytet Państwowy im. M. P. Dragomanova w Kijowie, Ukraina) Tematyka artykułów publikowanych w IJREL obejmuje zarówno teorię, jak i praktykę procesu uczenia się i nauczania z wykorzystaniem nowych technologii, w szczególności e-learningu. Główne obszary tematyczne czasopisma to: teoretyczne, metodologiczne i praktyczne aspekty e-learningu oraz nauczania na odległość wykorzystanie nowych technologii wspomagających uczenie się i nauczanie oraz szkolenie nauczycieli do ich wykorzystania e-learningu wykorzystanie e-learningu w kształtowaniu kompetencji kluczowych rola i zastosowanie multimediów w e-learningu oraz nauczaniu na odległość kształtowanie kompetencji międzykulturowych a e-learning prawne i społeczne aspekty e-learningu oraz nauczaniu na odległość w różnych krajach alternatywne metody, formy i technologie e-learningu oraz nauczania na odległość i inne tematy interdyscyplinarne. Zgłaszanie tekstów do IJREL odbywa się przez platformę OJS dla czasopism wydawanych przez Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Można to zrobić pod adresem https://www.journals.us.edu.pl/index.php/IJREL lub wysyłać bezpośrednio do redakcji ( ijrel@us.edu.pl). Teksty podlegają procedurze podwójnej ślepej recenzji. Zapraszamy wszystkich badaczy i praktyków zajmujących się wykorzystaniem nowych technologii w procesie edukacji do zgłaszania artykułów. Więcej szczegółów dotyczących IJREL dostępnych jest na stronach: http://www.ijrel.us.edu.pl/ http://weinoe.us.edu.pl/nauka/serie-wydawnicze/international-journal-research-e-learning
IJREL uzyskał finansowanie z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach I edycji konkursu Wsparcie dla czasopism naukowych w na lata 2019-2020.
Periodyk jest półrocznikiem, wydawanym od 2015 roku. Do roku 2020 ukazało się 7 zeszytów (Vol. 1(1) oraz Vol. 1(2) z 2015; Vol. 2(1) oraz Vol. 2(2) z 2016; Vol. 3(1) oraz Vol. 3(2) z 2017; Vol. 4(1)). 3 następne Vol. 4(2) z 2018; Vol. 5(1) oraz Vol. 5(2) z 2019 aktualnie w procedurze wydawniczej.
Treść czasopisma udostępniana jest on-line na podstawie licencji umożliwiającej wolny dostęp (licencja CC 4.0.) przez Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Za publikację artykułu w czasopiśmie przyznaje się 20 punktów (na podstawie Komunikatu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 18 grudnia 2019 r.).
Czasopismo jest indeksowane w międzynarodowych bazach, takich jak Index Copernicus, ERIH PLUS, The Central and Eastern European Online Library, Google Scholar, Journal Factor oraz CEON. W najbliższym czasie przewiduje się aplikowanie o indeksację w bazie Scopus.
International Journal of Research in E-learning jest czasopismem międzynarodowym. Do jego powstania przyczyniła się międzynarodowa konferencja „Teoretyczne i Praktyczne Aspekty Nauczania na odległość” (DLCC), organizowana cyklicznie od 2009 roku na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji (od 01.10.2019 roku – Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji) Uniwersytetu Śląskiego. Z kolei dzięki realizacji projektu unijnego projektu International Research Network (IRNet) (www.irnet.us.edu.pl) czasopismo pozyskało wielu autorów z uniwersytetów z Europy Zachodniej, Środkowej Wschodniej, Australii: UŚ PL, UT NL, UEx ES, UKF SK, LU PT, OU CZ, CU AU, BGKU UA, DSTU UA, HSPU RU, osiągając tym samym międzynarodowy zasięg.
Czasopismo jest indeksowane w:
ICI Journals Master List – Index Copernicus (97,08 pkt), ERIH PLUS, The Central and Eastern European Online Library CEEOL, Academic Research Index (https://www.researchbib.com/), Google Scholar, JIFACTOR.ORG, CEJSH, BazHum, PBN, Journal Factor, CEON. W najbliższym czasie zostanie złożony wniosek o indeksację w Scopusie.
W skład Rady Redakcyjnej IJREL wchodzą: Laura Alonso Diaz (Uniwersytet Extremadura, Hiszpania), Martin Drlik (Uniwersytet Konstantyna Filozofa w Nitrze, Słowacja), Prudencia Gutierrez Esteban (Uniwersytet Extremadura, Hiszpania), Theo Hug (Uniwersytet w Insbruku, Austira), Anna Szafrańska (Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska), Olga Yakovleva (Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny im. S. Herzena w Sankt Petersburgu, Rosja) Theodora Issa (Uniwersytet Curtin w Perth, Australia), Kateřina Kostolanyova (Uniwersytet w Ostrawie, Republika Czeska), Ewa Ogrodzka-Mazur (Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska), Tatiana Pavlova (Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny im. S. Herzena w Sankt Petersburgu, Rosja), Marek Rembierz (Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska), David Richardson (Uniwersytet im. K. Linneusza, Szwecja), Maryna Romanyukha (Uniwersytet Techniczny Kraju Dnieprodzierżyńskiego, Ukraina), Magdalena Roszak (Uniwersytet Medyczny w Poznaniu, Polska ), Iryna Sekret (Uniwersytet Abant Izzet Baysal w Bolu, Turcja), Urszula Szuścik (Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska), Jolanta Szulc (Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska), Anna Ślosarz (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie), Małgorzata Bortliczek (Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska), Maciej Tanaś (Akademia Pedagogiki Specjalnej, Warszawa, Polska), Zsolt Lavicza (Uniwersytet im. J. Keplera w Linz, Austria).
Do Rady Naukowej czasopisma należą tacy eksperci, jak: Xabier Basogain (Uniwersytet Kraju Basków, Hiszpania), Sixto Cubo Delgado (Uniwersytet Extremadura, Hiszpania), Zenon Gajdzica (Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska), Bogdan Galwas (Politechnika Warszawska, Polska), Tomayess Issa (Uniwersytet Curtin w Perth, Australia), Jana Kapounova (Uniwersytet w Ostrawie, Republika Czeska), Piet Kommers (Uniwersytet Twente, Holandia), Stefan Kwiatkowski (Akademia Pedagogiki Specjalnej, Warszawa, Polska), Josef Malach (Uniwersytet w Ostrawie, Republika Czeska), Elspeth McKay (Uniwersytet RMIT, Australia), Nataliia Morze (Uniwersytet im. Borysa Grinchenki w Kijowie, Ukraina), Tatiana Noskova (Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny im. S. Herzena w St. Petersburgu,Rosja), Norbert Pachler (Uniwersytet Londyński, Wielka Brytania), Tatiana Pavlova ((Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny im. S. Herzena w St. Petersburgu, Rosja), Paulo Pinto (Uniwersytet Luisiada w Lisbonie, Portugalia), Antonio dos Reis (Instytut Graal, Portugalia), George Siemens (Uniwersytet Australii Południowej, Uniwersytet Teksański w Arlington, Uniwersytet Athabasca w Manitobie), Milan Turčani (Uniwersytet Konstantyna Filozofa w Nitrze, Słowacja), Pedro Veiga (Uniwersytet w Lisbonie, Portugalia), Halina Widła (Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska), Kazimierz Wenta (Politechnika Koszalińska, Polska ), Miroslav Zhaldak (Pedagogiczny Uniwersytet Państwowy im. M. P. Dragomanova w Kijowie, Ukraina)
Tematyka artykułów publikowanych w IJREL obejmuje zarówno teorię, jak i praktykę procesu uczenia się i nauczania z wykorzystaniem nowych technologii, w szczególności e-learningu. Główne obszary tematyczne czasopisma to:
teoretyczne, metodologiczne i praktyczne aspekty e-learningu oraz nauczania na odległość
wykorzystanie nowych technologii wspomagających uczenie się i nauczanie oraz szkolenie nauczycieli do ich wykorzystania e-learningu
wykorzystanie e-learningu w kształtowaniu kompetencji kluczowych
rola i zastosowanie multimediów w e-learningu oraz nauczaniu na odległość
kształtowanie kompetencji międzykulturowych a e-learning
prawne i społeczne aspekty e-learningu oraz nauczaniu na odległość w różnych krajach
alternatywne metody, formy i technologie e-learningu oraz nauczania na odległość
i inne tematy interdyscyplinarne.
Zgłaszanie tekstów do IJREL odbywa się przez platformę OJS dla czasopism wydawanych przez Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Można to zrobić pod adresem https://www.journals.us.edu.pl/index.php/IJREL lub wysyłać bezpośrednio do redakcji ( ijrel@us.edu.pl).
Teksty podlegają procedurze podwójnej ślepej recenzji.
Zapraszamy wszystkich badaczy i praktyków zajmujących się wykorzystaniem nowych technologii w procesie edukacji do zgłaszania artykułów.
Więcej szczegółów dotyczących IJREL dostępnych jest na stronach: http://www.ijrel.us.edu.pl/
http://weinoe.us.edu.pl/nauka/serie-wydawnicze/international-journal-research-e-learning