Wyniki 1-10 spośród 64 dla zapytania: authorDesc:"Andrzej Piętka"

Produkty piekarskie mrożone - szansa czy zagrożenie dla piekarni?


  Z roku na rok otwiera się coraz więcej sklepów piekarskich, mimo faktu że Po la cy jedzą coraz mniej pieczywa. Ponieważ zmie nia się styl życia, szczególnie młodych ludzi, zmianie ulegają również ich przy zwy cza je nia żywie nio we. Jemy coraz wię cej pro duk tów prze tworzo nych, dużo więk szą uwagę zwra camy na ja kość i smak. W związku z dynamicznym rozwojem turystyki, konsumenci szukają produktów, które kojarzą im się z urlopem i podróżami. Stąd rosnąca w Polsce popularność ciabatty, panini, pity, croissantów czy hot doga francuskiego. Można więc powiedzieć, że na rynku jest miejsce dla skle pów spe cja li stycznych: wyjątkowych punktów sprzedaży produktów piekarsko-cukierniczych, które łączą ofertę piekarni, cukierni, kawiarni i kanapkarni. Czyli takich miejsc, gdzie człowiek może rano kupić kanapkę do pracy albo usiąść i zjeść kanapkę na lunch i napić się dobrej kawy lub wpaść na gorącą przekąskę. Gdzie po południu mógłby kupić świeży i chrupiący chleb lub bułeczki dla dzieci do szkoły na następny dzień. Takich miejsc, również z piecem piekarskim, jest coraz więcej. W takim sklepie do stęp ny powinien być sze ro ki, zmi[...]

Jak poznać potrzeby konsumentów i dostosować do nich ofertę?


  Sukces przedsiębiorstwa, takiego jak piekarnia lub cukiernia, uzależniony jest od zapotrzebowania konsumentów na jej wyroby. Presja na opracowywanie nowych receptur chlebów i bułek jest również wynikiem zapotrzebowania dynamicznie rozwijających się sklepów i dyskontów, zmiany nawyków żywieniowych i siły nabywczej ludzi. Inaczej kształtuje się asortyment w dużym mieście, inaczej w małym miasteczku lub na wsi. Niezbędna jest więc znajomość własnych klientów, zróżnicowanie asortymentu oraz skupienie się na promocji marki i jakości oferowanego produktu w starciu z konkurencją. Klienci w przypadku chleba decyzje zakupowe podejmują w 80% emocjonalnie, a jedynie w 20% racjonalnie. Zatem, co zrobić, aby klient kupił więcej mając przy ty[...]

Inżynieria nowoczesnej sprzedaży w piekarni Kalkulacje produktów podstawowych, sposób ustalania ceny dla odbiorców


  Spadek spożycia pieczywa pociąga za sobą zmniejszenie sprzedaży. Właściciele piekarni stają więc przed koniecznością podjęcia strategicznych decyzji: co, ile i za ile produkować? Ponieważ przyszłość jest niepewna, warto dobrze przemyśleć każde usprawnienie, decyzję personalną lub inwestycyjną. Działalność gospodarcza powinna przynosić zysk. W przypadku piekarni podstawowym źródłem przychodów jest sprzedaż produktów własnych i/lub zakupionych od innych producentów. Zdarza się, że mimo dużych obrotów fi rma nie przynosi zysków. Tak bywa, gdy stawia jedynie na współpracę z sieciami handlowymi i dyskontowymi i nieracjonalnie kalkuluje ceny. Można powiedzieć, że piekarnia bądź cukiernia dużo sprzedaje, ale niewiele lub wcale na tym nie zarabia. Wtedy nawet drobny spadek sprzedaży doprowadza przedsiębiorstwo na granicę u[...]

Na czym polega nowoczesny branding?


  Do firmowego sklepu piekarskiego klienci przychodzą, bo szukają dobrego, zdrowego i smacznego chleba. Oczekują większego wyboru niż w sklepie spożywczym oraz produktów ciekawych, dopasowanych do ich potrzeb. Wyróżnienie się wśród wielu konkurentów na rynku wymaga, szczególnie w miastach, większego wysiłku niż tylko umiejscowienia logo na drzwiach wejściowych i oklejenie witryny od ulicy. Niestety polscy piekarze popełniają wiele błędów, mimo intuicyjnej wiedzy jak taki punkt powinien wyglądać. A słaby początek funkcjonowania sklepu to słaba sprzedaż w trakcie kolejnych miesięcy. 4 zasady udanej sprzedaży pieczywa w sklepie 1. Wybór lokalizacji: - należy przeprowadzić analizę rozpoznawalności marki wśród klientów w danym rejonie, - zdiagnozować lokalizację punktu pod kątem potrzebnego asortymentu, - poznać potrzeby potencjalny[...]

Nowoczesne narzędzia i pomysły wspomagające pracę handlowca piekarni


  Zmieniający się rynek konsumencki i ekspansja dyskontów wymuszają zatrudnienie w nowoczesnej piekarni specjalisty ds. handlowych. To osoba, która zajmować się będzie zwiększaniem sprzedaży produktów piekarskich, pozyskiwaniem nowych klientów do współpracy i obsługą kontrahentów.Przedstawiciel handlowy powinien umieć efektywnie planować swoją pracę (75% czasu powinien spędzać "w terenie"), często odwiedzać kluczowych kontrahentów, ale nie zapominać o mniejszych, organizować transport towaru, zbierać zamówienia, dbać o płatności i pilnować właściwej ekspozycji produktu u klientów. Powinien być skupiony na sprzedaży produktów! Taka praca jest dla piekarni bardzo ważna, ale często przez właścicieli piekarni niedoceniana. Przedstawiciel handlowy postrzegany jest jako dodatkowe źródło kosztów, bo, oprócz wynagrodzenia, trzeba mu zapewnić odpowiedni sprzęt lub sfi nansować przejazd do klienta. Jego działania muszą więc być dla fi rmy opł[...]

Projektowanie nazw produktów piekarskich


  Branża spożywcza, a w szczególności piekarska i cukiernicza, jest bardzo konkurencyjna. Dlatego nazwa produktu stanowi istotny element walki o konsumenta, a odpowiednio dobrana jest często podstawą sukcesu rynkowego. Nazwanie nowego chleba, bułek lub ciastek jest decyzją ważną i często kluczową dla sposobu komunikowania się producenta z konsumentem. To również ważne z marketingowego i reklamowego punktu widzenia w przyszłości. Nazwa powinna być przygotowana do użycia w różnych aspektach działań promocyjnych. Musi być zgodna z przepisami dotyczącymi znakowania produktów. O tym wszystkim często fi rmy zapominają.Jak profesjonalnie tworzy się dobrą nazwę produktu? Dobra nazwa produktu może czasami powstać przypadkowo. Jednak o wyborze dobrej i skutecznej nazwy decydują cztery czynniki: produkt ze swoimi unikatowymi cechami, dopasowany do oferty i strategii fi rmy, konkurencyjność i zapotrzebowanie rynku na produkt oraz klient/ konsument. Te elementy określają kryteria, jakie powinna spełniać nowa nazwa. Podstawowym kryterium dobrej nazwy powinno być jej łatwe zapamiętywanie przez konsumenta. Najlepi[...]

Degustacja w sklepie z pieczywem

Czytaj za darmo! »

Aby zachęcić klienta do wejścia, sklep musi mieć widoczną reklamę na zewnątrz, dobrze dostrzegalne z ulicy wnętrze, wygodne wejście oraz intuicyjną i prostą komunikację wewnątrz. Każdy przechodzień powinien - bez konieczności zastanawiania się - wiedzieć, czego może spodziewać się po wejściu do środka. Jednak wszelkie zabiegi, mające na celu skłonienie klienta do wejścia do sklepu, to dopiero początek "polowania" na konsumenta. Wygra ten, kto najskuteczniej pozytywnie zaskoczy konsumenta. Oczywiście najważniejszy jest produkt: jego jakość, smak, forma, zapach i wygląd. Jak jednak przekonać klienta do tych walorów? Doskonałym rozwiązaniem jest degustacja. Dobrz[...]

Wykorzystanie internetu i nowych narzędzi do zwiększania sprzedaży


  Najtrudniejszym wyzwaniem dla producenta jest umiejętność spełnienia potrzeb konsumenta zanim zrobi to konkurencja. W Polsce dopiero rozwija się trend indywidualnego podejścia do klienta, który jest już gotowy zapłacić więcej za produkt specjalny. Mogą to być torty na specjalne okazje (na komunie, urodziny dzieci, ważne uroczystości fi rmowe i rodzinne czy wesela), wyroby specjalne z czekolady (na wieczory panieńskie/kawalerskie) i ekskluzywne praliny (z wyjątkowych i drogich surowców). Obecnie zakup takich produktów wygląda następująco: klient przychodzi do cukierni, pokazuje w katalogu ze zdjęciami, co chciałby zamówić, prosi o dodatkowe napisy lub nietypowy kształt tortu. Zajmuje czas ekspedientki, sam go traci w kolejce (inni klienci się irytują, bo czekają), a i tak efekt końcowy nie zawsze jest zgodny z jego oczekiwaniami. W innym przypadku wybiera tort z ekspozycji, płaci i wychodzi. Ale czy wróci ponownie do tej samej cukierni przy następnej takiej okazji? Wątpię; raczej poszuka innej fo[...]

Decyzja o rewitalizacji sklepu firmowego


  Zawsze nadchodzi dzień, kiedy po otrzymaniu kolejnego raportu o sprzedaży w sieci własnych sklepów, właściciel piekarni zaczyna zastanawiać się nad potrzebą zmian - rewitalizacją. Jej celem powinno być przyciągnięcie nowych i zamożniejszych klientów oraz wzrost sprzedaży. Jak zabrać się do rewitalizacji? Gdzie szukać doradztwa i wykonawcy? Jak przyciągnąć nowych klientów? Jak efektywnie zdynamizować sprzedaż pieczywa? Nowoczesny wystrój, dobra jakość produktów i obsługi przyciągają uwagę kupujących oraz zachęcają do zakupów. Dobrze zaprojektowany sklep pozwala zwiększyć słupki sprzedaży nawet o 100% i więcej. Wystrój ma znaczący wpływ na tworzenie tożsamości sklepu. Kolory, ekspozycja oraz pomysły kształtują charakter sklepu oraz wpływają na jego postrzeganie przez klientów. Sklep powinien mieć asortyment dopasowany do lokalizacji, jego otoczenia i osób go odwiedzających. To bardzo ważne i podstawowe założenia przy podejmowaniu decyzji o rewitalizacji już istniejących punktów. Koncepcja sprzedaży musi więc odpowiadać obowiązującym trendom, wychodzić naprzeciw potrzebom konsumentów oraz idealnie współgrać z tym, co sklep fi rmowy sprzedaje. Najważniejszy [...]

Ekspozycja i sprzedaż pieczywa funkcjonalnego

Czytaj za darmo! »

W Polsce rośnie zainteresowanie pieczywem funkcjonalnym. Większość fi rm oferujących komponenty dla piekarni ma w ofercie takie propozycje. Dzięki temu piekarze mogą proponować klientom chleb lub bułki poprawiające funkcjonowanie organizmu. Jakie walory zdrowotne ma chleb? Produkty piekarskie są ważnym elementem racjonalnego odżywiania się. To najlepsze źródło błonnika, niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego, a także węglowodanów złożonych, które pomagają zachować wysoki poziom energii oraz zapobiegają wahaniom stężenia cukru we krwi. Obecność witamin z grupy B, a także E, kwasu foliowego oraz składników mineralnych takich jak wapń, magnez, fosfor, potas, cynk lub żelazo równie[...]

 Strona 1  Następna strona »