Wyniki 1-1 spośród 1 dla zapytania: authorDesc:"Jakub Śwircz"

CROSS czyli sposób na konsumencką nudę DOI:


  Jednym z wielkich wynalazków rewolucji przemysłowej, a może raczej tworów, ze względu na niepewną opinię, jest nuda. W dużym skrócie, wraz z rosnącym tempem pracy taśmy produkcyjnej oraz postępującą automatyzacją, które umasowiły i ujednoliciły dobra materialne, pojawiło się więcej wolnego czasu, a wraz z nim pytanie: co robić? Częściową odpowiedzią na to pytanie była konsumpcja - pełna nowych, fascynujących możliwości, od odzieży, pożywienia, podróży po wszelkiego rodzaju usługi. Obraz ten, choć dziś znacznie bardziej skomplikowany, ze względu na rozwój technologii i rewolucję informatyczną pozostaje aktualny. Nuda jest wielowymiarową przestrzenią do zapełnienia i pokonania. Trwają nad nią rozległe badania, dzięki którym do 2006 r. udało się wyodrębnić jej 4 typy. Z kolei w 2014 r. międzynarodowy zespół naukowców pod kierunkiem dr. Thomasa Goetza wyodrębnił po testach na ponad 150 studentach jeszcze piąty rodzaj - nazwany nudą apatyczną. Oprócz dziedziny naukowych poszukiwań nuda jest ciekawa również dla handlu i szeroko rozumianego marketingu. Zwłaszcza że może być też traktowana jako efekt samej konsumpcji. W końcu hasło nowości, które przyświeca kolejnym produktom, ma pozwolić na ciągłą stymulację i zainteresowanie konsumenta. Wiele ciekawego na jej temat i podążającego za nią przyzwyczajenia ma do powiedzenia Tony Fadell, jeden z głównych projektantów pierwszego iPoda. W swoich poszukiwaniach angażujących form kontaktu z projektowanymi przedmiotami odwołuje się do pojęcia habituacji, czyli procesu przyswajania nowych da[...]

 Strona 1