Wyniki 1-1 spośród 1 dla zapytania: authorDesc:"Blanka Gołębiowska"

Chiński rynek spożywczy a szanse polskiej żywności DOI:


  Po otwarciu na świat w 1978 r. rynek produktów spożywczych i struktura konsumpcji w Chinach bardzo się zmieniły. Europejscy producenci i eksporterzy muszą dostosować się do potrzeb chińskiego konsumenta. Polskie produkty spożywcze są już dostępne w sklepach Pekinu i Szanghaju, co zwiększa ich rozpoznawalność na całym rynku chińskim. Promowanie solidnej polskiej marki, powinno kojarzyć się Chińczykowi z różnorodnymi i zdrowymi produktami rolno-spożywczymi. Wymaga to jednak konsekwencji i długofalowych działań między innymi poprzez ich prezentowanie na stoiskach narodowych podczas targów organizowanych w Chinach.Po otwarciu w 1978 r. Chin na świat przez Deng Xiaopinga polityka i gospodarka tego kraju uległy ogromnym zmianom. Zmienił się także rynek produktów spożywczych i struktura konsumpcji. W latach 70. starano się przede wszystkim zaspokoić głód, w latach 80. zachwycano się produktami lokalnymi i zachodnimi, w latach 90. nastąpiło nasycenie konsumpcją, a obecnie widać zainteresowanie zdrową i ekologiczną żywnością wysokiej jakości. Chińczycy przywiązują ogromną wagę do jedzenia, jego różnorodności i jakości. Tradycja gotowania liczy tam kilka tysięcy lat, a obecnie jest wzbogacana o nowoczesną gastronomię rodzimą i zagraniczną. Wysokie wymagania ze strony konsumentów dotyczą wszystkich aspektów jedzenia - zakupów, przygotowywania i spożywania. Coraz większe znaczenie ma marka firmowa, rodzaj opakowania, jakość etykiety, pochodzenie towaru, jego skład. Ponadto w społeczeństwie chińskim obserwuje się duże zainteresowanie innowacjami związanymi z naturalnością, autentycznością, profilaktyką zdrowia i przyjaznością dla środowiska [2]. Struktura RYNKU CHIŃSKIEGO Zmiana struktur społecznych, nowe zwyczaje oraz powstanie dynamicznej i licznej już grupy przedsiębiorców, wpłynęły na utworzenie nowego podziału rynku produktów spożywczych. Wzrosło spożycie posiłków na mieście, zarówno w drogich restauracjach w hotelach, kawi[...]

 Strona 1