Wyniki 1-9 spośród 9 dla zapytania: authorDesc:"Renata Karolewska"

Taniej uczyć się na błędach innych

Czytaj za darmo! »

Jakie praktyczne korzyści może mieć przedsiębiorstwo z benchmarkingu? Czy jest to kolejny naukowy "gadżet" - ambitna etykieta, z której nic konkretnego nie wynika, a może efektywne narzędzie rozwoju dla firm? Nie ma chyba poważnego przedsiębiorcy, który nie czułby oddechu konkurencji na plecach. Aby się rozwijać w takich warunkach, trzeba dobrych, trafionych pomysłów, drożnych kanałów przepływu [...]

Foresight dla sektora tekstylno-odzieżowego

Czytaj za darmo! »

Coraz więcej przedsiębiorstw wprowadza do swojego słownika modne słowo "foresight". Nie omija ono firm z sektora tekstylno-odzieżowego, które aby istnieć za 10 lat już dziś muszą myśleć o przyszłości. W różnych regionach kraju realizuje się projekty foresightowe, które mają pomóc przedsiębiorcom w przygotowaniu się do czekających ich wyzwań i odpowiedzieć na pytania związane z kierunkiem rozwoju[...]

Firma społecznie odpowiedzialna

Czytaj za darmo! »

Coraz więcej mówi się na temat społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Firmy budują stanowiska dla specjalistów ds. CSR, mnożą się wypowiedzi zadowolonych przedsiębiorców, którzy chwalą się zyskami, wynikającymi z wdrożonych działań. Czym w zasadzie jest CSR (z ang. Corporate Social Responsibility) i jak rozpoznać przedsiębiorstwo społecznie odpowiedzialne?Generalnie nie ma żadnej granicy, za [...]

Nowoczesne technologie - szansą dla włókiennictwa

Czytaj za darmo! »

Sytuacja polskiego przemysłu włókienniczego, na skutek restrukturyzacji i unowocześnienia, powoli stabilizuje się, jednak utrzymanie konkurencyjnej pozycji tego sektora na światowym rynku wymaga ustawicznego wprowadzania nowych technologii, które pozwolą na wytwarzanie wyrobów o szerokim spektrum zastosowań, określanych często jako tekstylia o wysokiej wartości dodanej. Chociaż polskie włókiennictwo znajduje się daleko poza europejską i światową czołówką, to jednak mamy w kraju znakomitą tradycję, kulturę przemysłową oraz potencjał naukowo-badawczy pozwalający na rozwój przynajmniej niektórych technologii włókienniczych, którymi moglibyśmy się wyróżniać na europejskich i światowych rynkach. Nadzieja w ustaleniu priorytetowych technol[...]

LOHAS - klient świadomy

Czytaj za darmo! »

Pakuje zakupy do torby wielorazowego użytku, lubi odwiedzać second handy, zwraca uwagę na ekocertyfikaty produktów oraz warunki ich wytwarzania. Jeśli ma możliwość, to wybiera rzeczy wyprodukowane według zasad Fair Trade i wspiera firmy odpowiedzialne społecznie. To jedynie kilka cech klienta XXI wieku. Kim są ci nowi konsumenci? To zwolennicy nurtu LOHAS. LOHAS (z ang. Lifestyle of Health and Sustainability) to idea oznaczająca świadomy wybór zdrowego stylu życia i respektowania zasad zrównoważonego rozwoju środowiska naturalnego. LOHASi - przedstawiciele tego nowego nurtu - nie są radykalnymi ascetami rezygnującymi z wszelkich dóbr cywilizacji; to nie ci, którz[...]

Nowa koncepcja odpowiedzialnego biznesu

Czytaj za darmo! »

W obecnych warunkach funkcjonowania rynków: kryzysach, spowolnieniach gospodarczych, wahnięciach giełd, wartości zaczynają nabierać nie tyle szybkie, lecz niepewne zyski, ale dynamiczny i jednocześnie długotrwały wzrost wartości przedsiębiorstwa. Z drugiej strony coraz bardziej świadomy odbiorca dóbr oraz globalizacja mediów prowadzą do poszukiwania innowacji, które wyróżnią produkt czy usługę danej firmy. Tu w sukurs przychodzi Corporate Social Responsibility (CSR), czyli prowadzenie biznesu w sposób społecznie odpowiedzialny.CSR to filozofia prowadzenia przedsiębiorstwa w sposób, który bierze pod uwagę jego wpływ na otoczenie przy równoczesnym minimalizowaniu (ewentualnych) negatywnych skutków oddziaływania na pracowników, rynek, społeczności lokalne oraz środowisko naturalne.Znane od lat i praktykowane z różnym powodzeniem narzędzia odpowiedzialnego biznesu z[...]

Sieciowa odzież bywa passé

Czytaj za darmo! »

W erze szybko zmieniającej się i dążącej do unifikacji mody, pod presją ikon kultury masowej, promowanych przez komercyjne media, bardzo szybko wymieniamy zawartość naszych szaf. Bywa, że nieświadomie wpadamy w rytm maniakalnych, niepotrzebnych zakupów. A ponieważ odzież, którą kupujemy jest coraz gorszej jakości, to chcąc nie chcąc poddajemy się temu szalonemu rytmowi, jaki wyznaczają nam globalni producenci, bo żywotność ubrań jest obliczona dosłownie na kilka prań. Opozycją dla takich postaw jest ruch slow wear, znany także jako slow fashion. Co to takiego? To przeciwieństwo mody proponowanej przez korporacje i sieci handlowe. To także rodzaj świadomej postawy konsumenckiej, polegającej na robieniu[...]

Promocja nauki, czyli jak opróżnić szuflady badaczy?


  Dziś nikt chyba nie ma wątpliwości, że bez myśli naukowej nie ma mowy o rozwoju technologii czy postępie cywilizacyjnym, że gospodarka danego kraju czy regionu w dużym stopniu zależy od stanu MŚP, które z kolei rozwijają się o tyle, o ile są otwarte na innowacje i naukę. Wiedzą o tym doskonale zarówno przedsiębiorcy, którzy coraz chętniej poszukują przewag konkurencyjnych w postaci innowacyjnych rozwiązań, jak i sami pracownicy jednostek naukowo-badawczych. Wiedzą o tym także środowiska administracji publicznej, dysponujące środkami na badania i rozwój, a także dziennikarze, którzy chcą informować o ciekawych wydarzeniach. Problem w tym, że niewiele z tego wynika, bo wiedza sobie, a praktyka sobie. Czyżby polskim naukowcom brakowało kreatywności? Czy może faktycznie stały niedobór środków na rozwój nauki hamuje badania w takim stopniu, że jedynie z rzadka możemy się pochwalić czymś przełomowym? A może problem rodzi się gdzie indziej? Pracując od wielu lat w środowiskach naukowych, zaryzykowałabym tezę, że często problem tkwi w samych ludziach związanych z nauką. Jest jakaś bezwładność w przekazywaniu informacji, dziwny opór przed "reklamowaniem" własnych osiągnięć, czy też rodzaj obawy przed kradzieżą własności intelektualnej. Autoprezentacja badacza to dziś konieczność Przeglądając zasoby Internetu trudno się oprzeć wrażeniu, że promocja badań naukowych w naszym kraju mocno kuleje. Mimo, że w środowisku naukowym istnieje przekonanie o tym, że promocja badań jest potrzebna, to jednak wachlarz form, wyk[...]

Wirtualna komunikacja - quo vadis?

Czytaj za darmo! »

A gdyby tak Twoja firma funkcjonowała jak gra komputerowa, a pracownicy każdego kolejnego dnia byli uśmiechnięci i zmotywowani do działania? A gdybyś tak przy podejmowaniu strategicznych decyzji miał do dyspozycji pomysły i wsparcie tysięcy ludzi z całego świata? Fikcja? Mrzonka wizjonera? Nic podobnego! To współczesna rzeczywistość wielu europejskich i światowych firm. Nowe technologie poważnie zmodyfikowały komunikację międzyludzką. Dziś powszechnie porozumiewamy się przy pomocy serwisów społecznościowych, komunikatorów, forów internetowych. To one stały się naturalnymi drogami kontaktu z rodziną, pracownikami, a nawet nieznajomymi. Co warte podkreślenia, wirtualne kontakty nie ograniczają się tylko do sfery prywatnej, ale równie często wykorzystywane są przez firmy, tak w komunikacji wewnętrznej, jak i dla pr[...]

 Strona 1