Wyniki 1-1 spośród 1 dla zapytania: authorDesc:"Maciej Karwowski"

PRZEGLĄD MECHANIZMÓW ZAPEWNIAJĄCYCH PRYWATNOŚĆ W SIECI INTERNET DOI:10.15199/59.2015.8-9.40


  Prezentowana praca jest próbą odpowiedzi na pytanie : "Czy można korzystać z Internetu i nie być śledzonym, podczas gdy korzysta się z powszechnie dostępnych narzędzi?" . W tym celu przedstawiono metody śledzenia użytkowników, które są wykorzystwane przez witryny zamieszczające treści jak i firmy niezawiązane bezpośrednio z treścią strony pierwowtnej. Ponadto, na podstawie pięciu podstawowych elementów: ETag, JavaScript, Set-Cookies, Image, Cookies zweryfikowano skuteczność rozszerzeń do przeglądarek, których zadaniem jest zapewnienie anonimowości internaucie. 1. WSTĘP W obecnych czasach dostęp do sieci Internet wykazuje tendencję wzrostową. Powołując sie na dane Głównego Urzędu Statystycznego, w Polsce w zeszłym roku ponad 71% procent gospodarstw domowych posiadało dostęp do Internetu [1]. Za pomocą Internetu coraz częściej dokonywane są między innymi zakupy, które pobudzają nie tylko rynek sprzedaży, ale także marketing i reklamę. Poza rynkiem reklamowym, w ostatnim roku media informowały o projekcie PRISM [2]. Fragmenty prezentacji, które przedostały się do mediów za pośrednictwem Edwarda Snowdena, pokazują usilne próby instytucji takich jak NSA (National Security Agency) do całkowitej inwigilacji i śledzenia każdego użytkownika. Chcąc ochronić użytkownika przed śledzeniem, należy przedstawić najpopularniejsze systemy operacyjne oraz przeglądarki internetowe. Powołując się na badania dominujących systemów operacyjnych przeprowadzone przez firmę Netmarketshare [3] - liderem jest Windows 7, dlatego to na jego bazie przeprowadzone zostaną badania. Drugim niezbędnym elementem do korzystania z Internetu jest przeglądarka internetowa. Podział segmentu zgodnie z aktualnymi trendami przedstawia się następująco: Tabela 1. Procentowy podział udziałów w rynku przeglądarek , lipiec 2014 [4] Przeglądarka Internetowa Udział w rynku Chrome 48.69% Internet Explorer 23.52% Firefox 19.25% Safari 4.12% Powyższa tabela ukazuje, [...]

 Strona 1