Wyniki 1-1 spośród 1 dla zapytania: authorDesc:"Alexander N. ROMANYUK"

Fast ray casting of function-based surfaces DOI:10.15199/48.2017.05.16

Czytaj za darmo! »

This paper deals with the fast ray casting of high-quality images, a method of defining free forms without approximating them with polygons or patches, issues of using perturbation functions for animation of the surfaces of 3D objects. A method for visualizing functionally defined objects adapted for graphics processing units (GPU) is proposed. Streszczenie. W artykule zaprezentowano metodę rzutowania promieni wykorzystującą tzw. funkcję perturbacji zamiast aproksymacji za pomocą wieloboków w odniesieniu do obrazów wysokiej rozdzielczości w celu animacji powierzchni obiektów trójwymiarowych. Ponadto, zaproponowana została metoda wizualizacji obiektów z wykorzystaniem procesorów graficznych (GPU). (Szybkie rzutowanie powierzchni opisanych za pomocą funkcji). Keywords: geometric objects, perturbation functions, fast ray casting, graphics processing units. Słowa kluczowe: obiekty geometryczne, funkcje perturbacji, szybkie śledzenie promieni, procesory graficzne Introduction In the generation of 3D scenes, a polygonal definition of object models is most frequently used which has a number of limitations. Wireframe models of 3D objects are approximate. Increasing the realism of graphic scenes involves increasing the level of detail for correct approximation of the surfaces of objects of the real world, with the rates of increase in the geometric complexity of 3D images exceeding the growth rate of the performance of graphics tools. Achieving photorealism usually requires more than one million polygons in the scene and a trend to further increase in the level of detail is observed. The amounts of data for visualization of three-dimensional objects with complex surface are close to voxel models. Polygonal models are in principle unsuitable for obtaining many visual effects necessary for a realistic displaying of scenes. Skeletal animation cannot provide high-quality animation of flexible materials or 3D metamorphosis or morphing of objec[...]

 Strona 1