Wyniki 1-1 spośród 1 dla zapytania: authorDesc:"Anna Ślęzak"

Budowa akumulatorów samochodów elektrycznych DOI:10.15199/62.2019.12.15


  Według danych GUS1) w 2017 r. w Polsce było 22 503 600 samochodów osobowych, w tym samochodów na benzynę 12 156 450, na olej napędowy 6 874 307 i na LPG 3 038 596. W przeliczeniu daje to wynik prawie 600 samochodów na 1000 mieszkańców i plasuje Polskę powyżej europejskiej średniej. Dodatkowo w bilansach należy uwzględnić również 116 tys. autobusów oraz 3248 tys. samochodów ciężarowych. Informacje dotyczące mobilności można znaleźć w uruchomionym liczniku elektromobilności2). W pierwszym półroczu 2019 r. zarejestrowano 1836 osobowych samochodów elektrycznych i hybryd typu plug in. W połączeniu z zarejestrowanymi wcześniej jest ich 6092. Na koniec czerwca 2019 r. liczba autobusów elektrycznych wynosiła 198, a samochodów ciężarowych i dostawczych 337. Szacuje się, że w 2030 r. będzie 72 tys. samochodów elektrycznych, a w 2050 r. 420 tys.3-8). Wdrożenie elektromobilności to dla Polski duże wyzwanie. Oprócz zysków dla środowiska, w postaci przede wszystkim niższych emisji niż w przypadku tradycyjnej motoryzacji oraz mniejszego hałasu, jest również sporo ograniczeń, takich jak brak wystarczającej liczby punktów ładowania, uniemożliwiający bezproblemowe poruszanie się po Polsce, i cena pojazdów elektrycznych. Nie są znane koszty i możliwości serwisowania pojazdów, a także przyszłe koszty wymiany baterii (w przypadku pojazdów osobowych koszty te obecnie stanowią ok. 35% ceny pojazdu).Akumulator pojazdu tradycyjnego Zasadniczym elementem różnicującym samochody elektryczne i tradycyjne jest akumulator. W pojazdach tradycyjnych stosowane są głównie akumulatory kwasowo-ołowiowe, które składają się z ogniw galw[...]

 Strona 1