Wyniki 1-1 spośród 1 dla zapytania: authorDesc:"Arkadiusz ŻELECHOWSKI"

E-learning system for assessing the susceptibility of a subscriber to manipulation of identity and voice in telephony

Czytaj za darmo! »

In this paper an e-learning system designed to train people in the field of secure communications on a daily basis when using GSM and PSTN phones for business and personal reasons is demonstrated. The system has been implemented using publicly available tools (Apache, Asterisk, PHP). The system performs synchronous playback over a phone and displays questionnaires on a PC, and is completely automatic. Streszczenie. W artykule przedstawiony został system e-learningowy przeznaczony do szkolenia osób z zakresu bezpiecznej komunikacji na co dzień posługujących się telefonami GSM i PSTN w celach służbowych i prywatnych. System zrealizowany został z wykorzystaniem ogólnodostępnych narzędzi (Apache, Asterisk, PHP). System realizuje synchroniczny proces odtwarzania przez telefon i wyświetlania formularzy pytań na komputerze PC i jest całkowicie automatyczny. (System e-learningowy do oceny podatności abonenta na manipulację tożsamością i wiadomością głosową w telefonii). . Słowa kluczowe: e-learning, telefonia, bezpieczeństwo, podszywanie się pod tożsamość głosową, impersonacja, podatność na atak impersonacji, nieautoryzowana zmiana wiadomości głosowej Keywords: e-learning, telephony, security, impersonating voice identity (spoofing), impersonation, vulnerability to impersonation, unauthorized change of a voice message.E-learning systems are becoming more and more popular [1,2,12,13]. Many universities are conducting studies using special e-learning platforms prepared for their students. Online studies carried out by the Warsaw University of Technology [3] are an example of such a solution. So far many different types of e-learning systems have been implemented. In [4] a system is presented for learning over the Internet, which focuses on cooperation between participants and exchange of notes. Another approach to the problem has been presented in [5]. An e-learning system introduced at the University of Aveiro in Portugal is presented there[...]

 Strona 1