Wyniki 11-20 spośród 75 dla zapytania: authorDesc:"Andrzej Piętka"

Ekspozycja i sprzedaż pieczywa funkcjonalnego

Czytaj za darmo! »

W Polsce rośnie zainteresowanie pieczywem funkcjonalnym. Większość fi rm oferujących komponenty dla piekarni ma w ofercie takie propozycje. Dzięki temu piekarze mogą proponować klientom chleb lub bułki poprawiające funkcjonowanie organizmu. Jakie walory zdrowotne ma chleb? Produkty piekarskie są ważnym elementem racjonalnego odżywiania się. To najlepsze źródło błonnika, niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego, a także węglowodanów złożonych, które pomagają zachować wysoki poziom energii oraz zapobiegają wahaniom stężenia cukru we krwi. Obecność witamin z grupy B, a także E, kwasu foliowego oraz składników mineralnych takich jak wapń, magnez, fosfor, potas, cynk lub żelazo równie[...]

Bagietka - królewski produkt w sklepie piekarskim

Czytaj za darmo! »

Bagietka jest jednym z najbardziej znanych i rozpoznawalnych produktów piekarskich na świecie. Jest znana i spożywana w wielu krajach świata. Bagietka najbardziej kojarzy się z Francją i jest powszechnie uznawana za jeden z jej symboli. Istnieje wiele historii, które wyjaśniają jej powstanie. Najpopularniejsza i najczęściej opowiadana związana jest z żołnierzami Napoleona, dla których wymyślili ją paryscy piekarze. Cienka i długa bagietka łatwo mieściła się w kieszeni płaszczy i można ją było jeść maszerując. Szybko przestała być pieczywem jedynie dla wojska i w XX wieku stała się popularnym składnikiem[...]

Tajemniczy Klient odwiedza piekarnię

Czytaj za darmo! »

W czasie narastającej konkurencji pomiędzy piekarniami i sieciami handlowymi a piekarniami, należy zadbać o wysoką jakość obsługi klienta w sklepie fi rmowym. Dzięki badaniom Tajemniczy Klient (z ang. Mystery Shopping) właściciel piekarni może przeprowadzić takie badanie we własnym przedsiębiorstwie i sklepach. Na ich podstawie będzie mógł ocenić i rozwiązać problemy sprzedaży, dowiedzieć się więcej o pracownikach, a nawet ocenić postrzeganie kierowców przez odbiorców pieczywa. Zarządzający sprzedażą ma szansę zareagować na potencjalne zagrożenia zanim problem spadku sprzedaży piec[...]

Nowe trendy. Sklep piekarski z ofertą Bistro Coffee


  W Polsce kawiarnie są miejscem spotkań towarzyskich. Mogą to wykorzystać piekarze łącząc w jeden koncept pomysł sklepu piekarskiego z kawiarnią lub bistro, tak jak robią to np. centra handlowe. Koncepcja łączenia kawiarni z piekarnią daje doskonałą okazję na dodatkowy przychód, a więc i dodatkowy zysk. Zaaranżowanie kącika kawiarnianego z przekąskami w sklepie z pieczywem wymaga inwestycji, dobrej lokalizacji i przemyślenia oferty. Oczywiście założenie początkowe i przygotowywany projekt powinny ukierunkowywać powstający punkt. Lokalizacja ma zasadnicze znaczenie przy tworzeniu tego pomysłu w praktyce. Jego zaaranżowanie w już funkcjonującym sklepie jest, dla doświadczonego projektanta, stosunk[...]

Czy sklepy z pieczywem mają przyszłość?


  W Polsce jest ponad 4000 sklepów piekarskich, które w większości należą do piekarni. Dodatkowo ok. 500-700 kolejnych działa w ramach prowadzonej przez nie sieci franczyzowej. Piekarzy chętnych do inwestowania w sklepy nie brakuje, ponieważ jest to jeden z ważniejszych elementów biznesu dający piekarniom rynek zbytu na produkowane chleby i bułki. Pomimo rosnącej konkurencji ze strony dyskontów liczba sklepów z pieczywem powoli się zwiększa. Posiadanie własnego sklepu to dużo korzyści. Rozwój tego kanału sprzedaży daje szybki dostęp do gotówki za sprzedane pieczywo i tanią promocję marki własnej. Obecnie szczególnie istotny jest pierwszy element. Własne sklepy pozwalają na większą niezależność i poprawiają płynność fi nansową piekarni. W takim sklepie za pieczywo płaci się gotówką. Jeśli zaś piekarnia współpracuje z sieciami to termin płatności za faktury może wynosić 40-60 dni, a znam przypadki, gdy wynosi on nawet 180 dni. Piekarnie, które godziły się na takie umowy miały wielkie problemy fi nansowe i wiele z nich upadło. Piekarnia to nie bank! Własny punkt sprzedaży ma duży wpływ na budowanie dobrych relacji z klientami. W Polsce pieczywo sprzedawane jest głównie anonimowo, trudno ustalić pro[...]

Sztuka promocji - pozytywny wizerunek piekarni

Czytaj za darmo! »

Istotną funkcją promocji pieczywa, organizowanych przez piekarnie, powinno być kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy. Image to subiektywne wyobrażenie na temat marki lub przedsiębiorstwa, które nie musi pokrywać się z obiektywną rzeczywistością. Oznacza to, że piekarnia produkująca dobre jakościowo pieczywo może mieć słabą opinię wśród konsumentów i problem ze zbytem towaru, a piekarnia wytwarzająca produkty o niższej jakości - przy silnej promocji marki może mieć świetną opinię na rynku i ciągły wzrost sprzedaży.Wizerunek marki najlepiej można kształtować tam, gdzie możliwe jest połączenie produktu z producentem. Przy sprzedaży pieczywa w dyskontach piekarnia zewnętrzna nie ma szans na wyeksponowanie swoich wyrobów w najlepszym miejscu w sklepie.[...]

Rebranding w piekarni

Czytaj za darmo! »

Rozwijająca się dynamicznie piekarnia potrzebuje, w pewnym momencie nowego życia, zmiany wizerunku. W czasie powszechnej konkurencji taki zabieg pozwala na poszerzenie kręgu odbiorców i zwiększenie zyskowności ze sprzedaży. Dlatego warto znać dwa pojęcia związane z tym tematem.Branding to proces kreowania marki, budowania jej rozpoznawalności i pożądanego wizerunku. Rebranding polega na zmianie obecnego wyglądu i wizerunku marki na bardziej pożądany przez wybraną grupę odbiorców. W zależności od potrzeb fi rmy branding lub rebranding mogą być realizowane w oparciu o analizę rynku, strategię rozwoju piekarni lub potrzebę wzmo[...]

Kanapki na ciepło z pieczywa typu włoskiego - moda czy trend?

Czytaj za darmo! »

Każda piekarnia chce wyróżniać się ciekawym asortymentem. W ostatnim czasie bardzo popularne stały się kąciki z kanapkami na ciepło. To trend charakterystyczny dla miast i ich centrów biznesowo- handlowych. Moda na lunch kanapkowy stała się faktem. Produktami piekarskimi, które najlepiej się tu sprawdzają są bułki kanapkowe typu włoskiego: panini, ciabatta i focaccia. Są to typowo pszenne produkty, które wzbogaca się o różne dodatki. Ich kształt, wielkość, mię[...]

Fenomen słowa "polecam" DOI:

Czytaj za darmo! »

"Polecam" - to słowo znaczy bardzo dużo, jest w stanie sprzedać zarówno produkty jak i usługi. Za tym słowem idą decyzje zakupowe wielu konsumentów w Polsce i na świecie. Jego moc doceniają w piekarniach, gdzie do sklepów fi rmowych po pieczywo ustawiają się długie kolejki. Każdy inwestor, właściciel sieci punktów handlowych, gastronomicznych czy piekarni, który planuje rozwój sklepów z bogatą ofertą piekarską pragnie, aby przynosiły one jak największe korzyści i zyski. Rentowny punkt sprzedaży i kompetentna obsługa to cel każdego z nich. Na co należy zwrócić uwagę, aby wpłynąć na lojalność klienta wobec własnej marki i sklepu? Jak przyciągać klientów? C[...]

Zmiana organizacji pracy w sklepie DOI:

Czytaj za darmo! »

Właściwa organizacja pracy w punkcie sprzedaży pieczywa przyczynia się do usprawnienia obsługi klientów oraz ułatwia wykonywanie zadań przez personel. Jest to również recepta na wzrost sprzedaży w punkcie, kiedy dostrzegalny jest jej spadek. Kiedy należy zacząć myśleć o zmianie organizacji pracy w sklepie? Jakich zmian należy dokonać? Celem sklepu jest maksymalizacja sprzedaży produktów w nim oferowanych; w przypadku sklepu przy piekarni jest to oferta piekarsko-cukiernicza. Osiągnięcie tego celu może nastąpić różnymi sposobami i wymaga wielopłaszczyznowej analizy poprzedzającej planowaną zmianę. [...]

« Poprzednia strona  Strona 2  Następna strona »