• LOGOWANIE
  • KOSZYK
  • KONTAKT
    • WYDAWNICTWO
    • REDAKCJE
      • ATEST - OCHRONA PRACY
      • AURA OCHRONA ŚRODOWISKA
      • CHŁODNICTWO
      • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
      • DOZÓR TECHNICZNY
      • ELEKTROINSTALATOR
      • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
      • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
      • GOSPODARKA MIĘSNA
      • GOSPODARKA WODNA
      • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
      • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
      • MATERIAŁY BUDOWLANE
      • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
      • OPAKOWANIE
      • PROBLEMY JAKOŚCI
      • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
      • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
      • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
      • PRZEGLĄD MECHANICZNY
      • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
      • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
      • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
      • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY
      • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
      • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
      • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
      • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
      • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
      • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
      • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
      • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
      • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
    • REKLAMA
    • DRUKARNIA
    • KOLPORTAŻ
  • PRENUMERATA
  • LISTA CZASOPISM
    • ATEST - OCHRONA PRACY
    • AURA OCHRONA ŚRODOWISKA
    • CHŁODNICTWO
    • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
    • DOZÓR TECHNICZNY
    • ELEKTROINSTALATOR
    • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
    • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
    • GOSPODARKA MIĘSNA
    • GOSPODARKA WODNA
    • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
    • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
    • MATERIAŁY BUDOWLANE
    • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
    • OPAKOWANIE
    • PROBLEMY JAKOŚCI
    • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
    • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
    • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
    • PRZEGLĄD MECHANICZNY
    • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
    • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
    • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
    • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY
    • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
    • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
    • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
    • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
    • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
    • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
    • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
    • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
    • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
  • WIRTUALNA CZYTELNIA
 
PORTAL INFORMACJI TECHNICZNEJ - NAJWIʘKSZA BAZA ARTYKUŁÓ“W TECHNICZNYCH ONLINE - AKTUALNIE 111227 PUBLIKACJI
  •   CZASOPISMA  
    • ATEST - OCHRONA PRACY
    • AURA
    • CHŁODNICTWO
    • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
    • ELEKTROINSTALATOR
    • DOZÓR TECHNICZNY
    • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
    • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
    • GAZETA CUKROWNICZA
    • GOSPODARKA MIĘSNA
    • GOSPODARKA WODNA
    • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
    • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
    • MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
    • MATERIAŁY BUDOWLANE
    • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
    • OPAKOWANIE
    • PROBLEMY JAKOŚCI
    • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
    • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
    • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
    • PRZEGLĄD MECHANICZNY
    • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
    • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
    • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
    • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY - WIADOMOŚCI TELEKOMUNIKACYJNE
    • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
    • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
    • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
    • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
    • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
    • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
    • SZKŁO I CERAMIKA
    • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
    • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
    • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH
  •   KSIĄŻKI 
  • WIRTUALNA CZYTELNIA
  •   PRENUMERATA 
  •   REKLAMA 
  •   DRUKARNIA 
  •   KOLPORTAŻ 
  •   WYDAWNICTWO
  • Tematyka Ogólnotechniczna
  • PROBLEMY JAKOŚCI
  • Zeszyt 2017-12

PROBLEMY JAKOŚCI

Miesięcznik ISSN 0137-8651 e-ISSN 2449-9862 - rok powstania: 1968
Czasopismo Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT (FSNT NOT)

Zeszyt 2017-12


 
 kup! (PDF) - tylko 36,90 zł »  

 
  Dostęp do Wirtualnej Czytelni - archiwalne e-zeszyty czasopisma
 kup! - 12h tylko 73.80 zł » 
 kup! -   4h tylko 43.05 zł » 
 kup! -   1h tylko 24.60 zł » 

Wybrane aspekty zwinności organizacyjnej DOI:10.15199/48.2017.12.2
Elżbieta SKRZYPEK 
Wszystkie przedsiębiorstwa funkcjonują w zmiennym otoczeniu [23], co powiązane jest z wysokim poziomem ryzyka. Muszą one posiąść zdolność adaptacji do zmieniającego się rynku [20]. Konieczne są zmiany zachowań i postaw biznesowych, które wyrażają się: otwartością powiązaną z relacjami, kompleksowością w rozwiązywaniu problemów, orientacją na przyszłość oraz kreatywnością i współdziałaniem. Ponadto konieczne jest efektywne zarządzanie zmianą i ryzykiem poprzez stałe monitorowanie otoczenia, standaryzację zarządzania zmianami oraz dostosowanie organizacji do wymogów związanych z zarządzaniem zmianami i ryzykiem. Funkcjonowanie w turbulentnym otoczeniu powiązane 11 2017 G r u d z i e ń jest z wysokim poziomem ryzyka i wymaga umiejętności z zakresu zarządzania zmianą oraz elastyczności i zdolności przystosowawczych organizacji w różnych obszarach jej działalności. Zdolności te stanowią potencjał organizacji umożliwiający systematyczne i efektywne rozwiązywanie problemów i zdolności do wyczuwania szans i zagrożeń, umożliwiających podejmowanie odpowiednich decyzji w odpowiednim czasie [17]. Zwinność to pojęcie, które pojawiło się w produkcji, jego uniwersalność spowodowała przekonanie o przydatności zwinności w realizacji wszystkich funkcji przedsiębiorstwa, co umożliwiło powstanie terminu zwinne przedsiębiorstwo [10] oraz zwinna produkcja, która oznacza łączenie elastycznych technologii oraz umiejętności, będących efektem doświadczenia zdobytego w procesie zarządzania. Zwinność (agility) wywodzi się z zarządzania projektami i związana jest z elastycznością i szybkością działania zespołu. Zwinność może oznaczać:  połączenie wykorzystania technologii i odpowiednich metod produkcji,  umiejętność efektywnej, czyli przynoszącej zysk, odpowiedzi na wymagania klienta [9],  umiejętność szybkiej adaptacji do zmian otoczenia biznesowego oraz nagłych zmian rynkowych,  umiejętność reagowania i dostos więcej »
 
  kup!  
Wyzwania i sukcesy PRS Certyfikacja w 2017 roku - rozmowa z Jackiem Papińskim, Dyrektorem Pionu Certyfikacji PRS S.A.
Małgorzata Wierzbicka: Jakim wyzwaniom musiała sprostać Państwa jednostka certyfikująca w kończącym się 2017 roku? Jacek Papiński: Rok 2017 to dla naszej jednostki przede wszystkim czas wytężonej pracy nad rozszerzeniem akredytacji EMAS w zakresie prowadzenia audytów przedsiębiorców przetwarzających odpady opakowaniowe. Rok 2017 to dla nas także czas wzmożonej konkurencji oraz częsta niepewność zmian rynkowych. Wyzwaniem jest narzucone tempo oraz umiejętność dostosowywania się do nowych sytuacji. Efektywność działań zależy w dużej mierze od wizerunku naszej jednostki. Nie chodzi jednak o odróżnienie, a o wyróżnienie się na rynku. Jednostki certyfikujące zmuszone są do coraz efektywniejszego zarządzania jakością świadczonych usług i ciągłym poszerzaniem swojej oferty oraz szybkimi reakcjami na potrzeby rynku. Dlatego w 2017 roku ważna była dla nas też inwestycja w instrumenty zapewniające ciągły monitoring jakości świadczonych usług oraz wdrożenie działań, dzięki którym osiągniemy maksymalny, świadomy wpływ na kształtowanie nastawienia do naszych inicjatyw. M.W.: Czas wzmożonej i intensywnej pracy opłacił się i jako pierwsza jednostka w Polsce uzyskaliście Państwo akredytację w zakresie prowadzenia audytów przedsiębiorców przetwarzających odpady opakowaniowe. Gratuluję! J.P.: Mieszanka wiedzy i doświadczeń naszych pracowników okazała się świetnym sposobem na osiągnięcie zakładanych celów. Oczywiście staramy się, aby były one zawsze realne, skonkretyzowane oraz mierzalne. Tworząc i rozwijając nasze produkty, zawsze przygotowujemy plan adaptacji zawierający niezbędne elementy do działania, nie idąc przy tym na żadne ustępstwa. W przypadku realizacji nowych projektów ważne więcej »
 
  kup!  
Rola przełożonego w modelowaniu kultury organizacyjnej i jakości instytucji non profit DOI:10.15199/48.2017.12.3
Katarzyna OLEJNICZAK-SZUSTER Bogna Ś. KONODYBA- RORAT 
Istota funkcjonowania organizacji pozarządowych - wprowadzenie We współczesnym układzie społeczno-gospodarczym wzrasta zainteresowanie funkcjonowaniem organizacji non profit, w szczególności wprowadzaniem zmian w działaniu ich struktur, kultury organizacyjnej, świadczeniem usług dla społeczności lokalnej czy też finansowaniem działań. Podyktowane jest to faktem, że organizacje te stają się bezpośrednimi podmiotami rozwiązującymi wiele problemów społecznych, odgrywając coraz większą rolę w kształtowaniu aktywności społecznej [5, s. 31]. Z ekonomicznego punktu widzenia to organizacje nie nastawione na maksymalizację zysku, a ich prawidłowe funkcjonowanie sprzyja tworzeniu społeczeństwa obywatelskiego, będąc ważną determinantą rozwoju danego kraju [25, s. 96]. Co więcej, organizacje non profit działają w celu maksymalizacji społecznego zadowolenia lub, jeszcze inaczej rzecz ujmując, w celu dostarczenia takich dóbr, które uznawane są za społecznie pożądane [17, s. 387]. Ze względu na bardzo zróżnicowany charakter działalności organizacji pozarządowych nie jest możliwe ogólne ujęcie sposobów, za pomocą których ich działalność zaspokaja potrzeby społeczności lokalnej. Organizacje pozarządowe, oprócz tego że istnieją w gospodarce, mają do spełnienia pewne zadania i funkcje. I tak J. Haus ner przedstawia następującą listę funkcji organizacji pozarządowych:  zaspokojenie potrzeb społecznych, których nie mogą zaspokoić ani państwo, ani rynek,  przeciwdziałanie społecznej marginalizacji i wykluczeniu,  obniżanie kosztów świadczenia niektórych usług społecznych,  mobilizowanie inicjatywy jednostek i grup,  powiększenie kapitału społecznego, pobudzanie dyskursu społecznego i innowacyjności na wszystkich poziomach struktury społecznej,  socjalizacja obywatelska, 19 2017 G r u d z i e ń  społeczna kontrola funkcjonowania państwa i biznesu, krytyka i blokowanie ich działań więcej »
 
  kup!  
Komponenty procesu reklamacyjnego na przykładzie przedsiębiorstw hutniczych DOI:10.15199/48.2017.12.4
Bożena GAJDZIK 
Wprowadzenie W gospodarce rynkowej nabywca wyrobów hutniczych jest kluczowym podmiotem procesu zakupu. Silny wzrost konkurencyjności i wzrost świadomości zarówno producentów, jak i nabywców sprawił, że reklamacje są elementem systemu obsługi klienta. Formularze reklamacyjne dostępne są na stronach internetowych producentów i sprzedawców wyrobów. Orientacja na klienta umożliwia aktywną postawę producentów wobec niezadowolenia klientów. Informacje pochodzące z reklamacji powinny być podstawą do doskonalenia wyrobów i procesów w przedsiębiorstwie. Celem niniejszej publikacji było przeanalizowanie przebiegu obsługi reklamacji w wybranych przedsiębiorstwach hutniczych. Praca obejmuje przegląd literatury tematu z zakresu zarządzania reklamacjami oraz analizę dokumentacji obsługi reklamacji głównych producentów wyrobów hutniczych. Zakresem analizy objęto przedsiębiorstwa: Alchemia S.A., ArcelorMittal Poland, Celsa Ostrowiec, CMC Zawiercie, Ferrum S.A., ISD Częstochowa. Na podstawie przeglądu procedur reklamacyjnych ww. przedsiębiorstw hutniczych przedstawiono typy i zasady postępowania w obsłudze reklamacji wyrobów hutniczych oraz podstawowe komponenty procesu obsługi reklamacji w przedsiębiorstwach hutniczych. Reklamacje - istota Każda sprzedaż produktu czy usługi pociąga za sobą konsekwencje prawne w postaci możliwości podnoszenia roszczeń przez konsumentów w formie reklamacji w razie wady produktu oraz obowiązków nałożonych na przedsiębiorców przez ustawę i umowę w zakresie realizacji reklamacji. Reklamacja to skierowane do organizacji wyrażenie niezadowolenia przez nabywcę, związanego z nabytymi wyrobami lub samym procesem postępowania z reklamacjami, gdzie oczekiwana lub Jakość w praktyce 25 2017 G r u d z i e ń wymagana jest odpowiedź na zgłoszenie reklamacyjne i/lub rozwiązanie problemu1. Reklamacja jest formą zawiadomienia producenta lub dostawcy przez nabywcę o niezgodności dostawy, związanego z brakiem ilośc więcej »
 
  kup!  
Kryteria oceny jakości obsługi imprez masowychv-vklasyfikacja i działania doskonalące DOI:10.15199/48.2017.12.5
Joanna WOŹNIAK 
Stale rosnąca popularność wydarzeń o charakterze sportowym czy artystyczno-rozrywkowym sprawia, że organizatorzy tego typu imprez są zmuszeni do zapewniania najwyższych standardów jakości w każdym obszarze projektu. Uczestnicy, decydując się na udział w wybranym wydarzeniu, przede wszystkim zwracają uwagę na charakter i program imprezy, następnie na ceny oraz jakość produktów, a także na odpowiednie bezpieczeństwo na terenie imprezy. Szukając recepty na sprostanie wciąż narastającym oczekiwaniom klientów, organizatorzy są zobowiązani do stosowania się do zasad zawartych w Ustawie z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych [17], a także wydanych na jej podstawie rozporządzeniach. Inne przepisy prawa, jakimi musi kierować się organizator to, m.in.: Prawo o ruchu drogowym [16], Ustawa o przeciwdziałaniu alkoholizmowi [14] (w przypadku sprzedaży alkoholu), Prawo podatkowe [19], Ustawa o zbiórce publicznej [15], Prawo budowlane [20], Prawo ochrony środowiska [18]. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że obsługa klienta to nie tylko surowe podporządkowanie się przepisom prawa, ale także spełnienie indywidualnych potrzeb i oczekiwań usługobiorców. Organizatorzy imprez, aby osiągnąć sukces przedsięwzięcia, powinni rozpoznać potencjalnych uczestników, przewidzieć ich potrzeby i zapewnić widowisko na właściwym poziomie rozrywkowym, artystycznym czy sportowym. Specyfika usług jest obszarem bardzo trudnym do zbadania m.in. ze względu na subiektywizm w ocenie jakości jej wykonania [6]. Każdy konsument na podstawie własnych odczuć dokonuje indywidualnej oceny jakości przedsięwzięcia. W związku z powyższym głównym celem publikacji jest dokonanie klasyfikacji kryteriów oceny jakości obsługi imprez masowych ze 33 2017 G r u d z i e ń szczególnym zaakcentowaniem roli i znaczenia logistycznej obsługi klienta. Dążąc do realizacji przyjętego celu, zidentyfikowano czynniki, które mogą mieć wpływ na kreowanie wizji przeds więcej »
 
  kup!  
Centrum Certyfi kacji Jakości
Witold Pokora 
Z działalności CENTRUM CERTYFIKACJI JAKOŚCI WLO WAT."Drogo za skrzydła się płaci, ale bądźmy skrzydlaci..." [Jan Izydor Sztaudynger ,,Apel"].To już, a może dopiero, 18 lat certyfikacji systemów zarządzania przez WBS, BWSN, ZSJZ, a dzisiaj CCJ. Jesteśmy już pełnoletni, co zobowiązuje do dojrzałego doskonalenia. Od nowego roku zamierzam cyklicznie, chociażby raz w kwartale, informować Państwa o wydarzeniach związanych z naszą działalnością. Oczywiście dotyczącą przede wszystkim jakości, ale również innych systemów. Pozwólcie, że za pierwszym razem kilka słów o dojrzewaniu…. Korzenie naszej działalności sięgają 1992 roku, kiedy to w Wojskowym Biurze Standaryzacji (WBS), kierowanym przez płk. doc. dr. inż. Władysława Wielowskiego, rozpoczęto prace z projektem ustawy o badaniach i certyfikacji, co w konsekwencji przyczyniło się do powołania Zespołu ds. Certyfikacji w WBS, którego kierownikiem został kpt. mgr inż. Andrzej Świderski, a pierwszym pracownikiem - kpt. mgr inż. Witold Pokora. Skrzydła rozwinęliśmy w 1996 roku w strukturach Biura Wojskowej Służby Normalizacyjnej, powstałego z przekształcenia WBS, którego Dyrektorem został płk mgr inż. Marian Pławiak, jako Zespół Zapewniani więcej »
 
  kup!  
Organizacja turkusowa - szansa na nową jakość zarządzania czy utopia? DOI:10.15199/48.2017.12.1
Adam SKRZYPEK 
Nigdy nie zmieniaj rzeczy, walcząc z istniejącą rzeczywistością. Jeżeli chcesz coś zmienić, zbuduj nowy model, który zdezaktualizuje istniejący" Richard Buckminster Fuller Nowe podejście do zarządzania dowodzi, że trwała przewaga konkurencyjna coraz mniej wynika z produktu bądź modelu biznesowego, a coraz bardziej z kultury organizacyjnej, która pozwala seryjnie tworzyć innowacyjne procedury czy błyskawicznie zmieniać modele biznesowe [11]. Organizacja to 3 2017 G r u d z i e ń nośnik ludzkiej współpracy. W warunkach zmian otoczenia konieczna jest zmiana mentalności i świadomości. Rozwijanie nowej formy świadomości jest procesem wysoce osobistym, niepowtarzalnym i nieco tajemniczym [3]. Einstein powiedział kiedyś, że problemy nie mogą być rozwiązywane z tego samego poziomu świadomości, który je spowodował. Wzrost świadomości ludzkiej powoduje, że dziś szuka się bardziej autentycznego, harmonijnego i zdrowego sposobu życia. W 2012 roku firma Tower Watson przeprowadziła sondaż wśród 32 tys. osób zatrudnionych w sektorze korporacyjnym w 29 krajach, by zbadać zaangażowanie pracowników i kluczowe czynniki mające wpływ na zaangażowanie, takie jak: zaufanie do kadry kierowniczej i widoczne zainteresowanie kadry kierowniczej dobrobytem zatrudnionych [3]. Z przeprowadzonych badań wynika, że: 35% wykazuje zaangażowanie w pracy, 43% to zdystansowani lub aktywnie niezaangażowani, 22% badanych twierdzi, iż nie czuje wsparcia. Rozwiązaniem problemów, które pojawiają się w obszarze zarządzania w XXI wieku, może okazać się, między innymi, organizacja turkusowa, zaproponowana przez Frederica Laloux [3] i przenoszona na polski grunt, między innymi przez prof. A. Bliklego [1]. F. Laloux nazywa turskusową nową, nadchodzącą erę postmodernizmu. Uważa, że nastąpi pewna korekta w obecnym pojmowaniu rzeczywistości. Polegać ona będzie na uwzględnieniu w analizie rzeczywistości w większym zakresie czynników związanych z obiektywnymi uwarunko więcej »
 
  kup!  
Z prasy zagranicznej
Zaangażowanie pracowników jako kluczowa zasada zarządzania jakością Danica Bakotić, Andrijana Rogošić, "Employee involvement as a key determinant of core management pracitces". 2017. Total Quality Management & Business Excellence, 28(11): 1209 -1226.Artykuł pt. "Employee involvement as a key determinant of core management pracitces" poświęcony został relacjom zachodzącym pomiędzy poszczególnymi zasadami zarządzania jakością. W literaturze przedmiotu prezentowanych jest wiele różnych zestawów takich reguł. Nie ulega wątpliwości, że najbardziej znany jest zbiór zasad opublikowany przez Międzynarodową więcej » Czytaj za darmo! »
Rekomenduj znajomym
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest
  • Aktualnoś›ci
  • Bestsellery
2018-04-20

Pionier na SAWO»

2018-04-19

O wypadkach w Rzeszowie»

2018-04-13

Żywność a zdrowie»

2018-04-03

Ejendals na SAWO»

2018-03-29

O bhp w Luksemburgu»

2018-03-28

III edycja FORUM JAKOŚĆ DOSTAWCÓW»

2018-03-27

T E C H N I C U S 2 0 1 8»

2018-03-22

Środki ochrony indywidualnej»

2018-03-21

Agnieszka Sobczak-Kupiec Wynalazczynią 2017 »

2018-03-16

Targi Maintenance»

Problemów z budynkami ciąg dalszy - część 2

PRZEGLĄD GEODEZYJNY
(2018-3)»

Zawiadomienia o czynnościach wznowienia znaków granicznych, wyznaczenia punktów granicznych lub ustalenia przebiegu granic działek ewidencyjnych

PRZEGLĄD GEODEZYJNY
(2018-3)»

O dronach w trzech aktach

PRZEGLĄD GEODEZYJNY
(2018-3)»

Bocznikowanie zwarć jednofazowych w sieci SN z układem gaszenia zwarć przemijających

WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
(2018-3)»

Wpływ pola magnetycznego na zawartość 5-hydroksymetylofurfuralu, aktywność diastazy oraz zmiany w widmach ATR-FTIR w świeżych miodach gryczanych

PRZEMYSŁ CHEMICZNY
(2018-3)»

Nowatorskie podejście do zarządzania jakością w branży morskiej na przykładzie stoczni Ostróda Yacht

PROBLEMY JAKOŚCI
(2018-3)»

Monitoring jakości wody technologicznej jako istotny element systemu HACCP

PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
(2018-3)»

Wydzielanie wyższych kwasów tłuszczowych z ubocznego produktu rafinacji olejów roślinnych (soapstock)

PRZEMYSŁ CHEMICZNY
(2018-3)»

Zagrożenia mikrobiologiczne występujące w produktach mięsnych

PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
(2018-3)»

Zespół doradczy do spraw rozwiązań systemowych w geodezji i kartografii - Zespołu nie ma - i co dalej?

PRZEGLĄD GEODEZYJNY
(2018-4)»

r e k l a m a

LISTA CZASOPISM

  • ATEST - OCHRONA PRACY
  • AURA OCHRONA ŚRODOWISKA
  • CHŁODNICTWO
  • CIEPŁOWNICTWO, OGRZEWNICTWO, WENTYLACJA
  • DOZÓR TECHNICZNY
  • ELEKTROINSTALATOR
  • ELEKTRONIKA - KONSTRUKCJE, TECHNOLOGIE, ZASTOSOWANIA
  • GAZ, WODA I TECHNIKA SANITARNA
  • GAZETA CUKROWNICZA
  • GOSPODARKA MIĘSNA
  • GOSPODARKA WODNA
  • HUTNIK - WIADOMOŚCI HUTNICZE
  • INŻYNIERIA MATERIAŁOWA
  • MASZYNY, TECHNOLOGIE, MATERIAŁY - TECHNIKA ZAGRANICZNA
  • MATERIAŁY BUDOWLANE
  • OCHRONA PRZED KOROZJĄ
  • ODZIEŻ
  • OPAKOWANIE
  • PROBLEMY JAKOŚCI
  • PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY
  • PRZEGLĄD GASTRONOMICZNY
  • PRZEGLĄD GEODEZYJNY
  • PRZEGLĄD MECHANICZNY
  • PRZEGLĄD PAPIERNICZY
  • PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY
  • PRZEGLĄD TECHNICZNY. GAZETA INŻYNIERSKA
  • PRZEGLĄD TELEKOMUNIKACYJNY
  • PRZEGLĄD WŁÓKIENNICZY - WŁÓKNO, ODZIEŻ, SKÓRA
  • PRZEGLĄD ZBOŻOWO-MŁYNARSKI
  • PRZEMYSŁ CHEMICZNY
  • PRZEMYSŁ FERMENTACYJNY I OWOCOWO-WARZYWNY
  • PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
  • RUDY I METALE NIEŻELAZNE
  • SZKŁO I CERAMIKA
  • TECHNOLOGIA I AUTOMATYZACJA MONTAŻU
  • WIADOMOŚCI ELEKTROTECHNICZNE
  • WOKÓŁ PŁYTEK CERAMICZNYCH

WYSZUKIWANE FRAZY

Aura żywność ekologiczna filtracja Inżynieria materiałowa konserwanty suszenie grzyby przemysł chemiczny elektronika grafen hACCP logistyka cukier Herbata gospodarka mięsna miód materiały budowlane gospodarka wodna transglutaminaza dodatki do żywności pszenica Żarczyński ksylitol przegląd elektrotechniczny chleb ryby olej lniany pieczywo amarantus olej rzepakowy jakość atest 7 kukurydza czekolada gluten gmo antyoksydanty LED kaizen mleko iso 22000 ocena ryzyka drożdże błonnik makaron ochrona przed korozją pompy ciepła Kociołek-Balawejder przemysł spożywczy problemy jakości żywność funkcjonalna przegląd papierniczy wino lody Przegląd Mleczarski orkisz proso Kawa WZBOGACANIE ŻYWNOŚCI antocyjany ekstruzja zamrażanie nanotechnologia polifenole kakao kiełki kontakt aluminium zielona herbata analiza sensoryczna błonnik pokarmowy sól opakowania mięso reologia ocena ryzyka zawodowego rokitnik olejki eteryczne ARONIA opakowania aktywne enzymy karotenoidy jęczmień masło dynia kofeina mąka biogaz kefir liofilizacja ścieki fotowoltaika żyto jakość żywności wiadomości elektrotechniczne celiakia przyprawy probiotyki piwo
  • WYDAWNICTWO | PRENUMERATA | REKLAMA | DRUKARNIA | KOLPORTAŻ | REGULAMIN E-USŁUG
Projekt i wykonanie: Pragma Software