Aktualności | 2020-03-06
Polskie mięso podbija rynek HoReCa

Polskie mięso podbija rynek HoReCa

W stadzie prezentowały się takie rasy jak: Limousine, Hereford i Belgijska. Podczas spotkania szefowie kuchni mogli zapoznać się z warunkami chowu i sposobem żywienia poszczególnych ras bydła mięsnego oraz walorami mięsa.

Co więcej, szefowie kuchni mogli wymienić się doświadczeniami, spostrzeżeniami oraz swoimi potrzebami z technologami i hodowcami na temat segmentu polskiej wołowiny w Polsce.

W dalszej części wydarzenia szefowie kuchni Dominik Moscalenko oraz Maciej Grubman podzielili się wiedzą na temat przygotowania mięsa do sezonowania, cyklu sezonowania i przygotowaniu mięsa po sezonowaniu metodą restauracyjną jak i przemysłową oraz wspomnieli o zaletach kulinarnych wołowiny. Prelekcja zakończyła się degustacją polskiej wołowiny ras mięsnych, podczas której szefowie kuchni mogli posmakować różnych elementów polskiej wołowiny, a tym samym zapoznać się z ofertą jaką posiadają polscy hodowcy i producenci wołowiny.

Wydarzenie ma na celu promocję wspaniałej polskiej wołowiny, a tym samym wzrost świadomości i wiedzy na temat sposobu produkcji mięsa wołowego w Polsce jego walorów i jakości oraz dostępności i oferty jaką mają w swoim portfolio polskie zakłady mięsne.

Pomysłodawcą oraz organizatorem wydarzenia był Związek Polskie Mięso. Cały projekt został sfinansowany z Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.

Patronat nad wydarzeniem objęła Fundacja Klubu Szefów Kuchni - która jest jednym z najbardziej prestiżowych stowarzyszeń szefów kuchni w Polsce.